Prema istraživanjima, posao iz snova generacije Z je - manekenstvo.

Lista je sastavljena analizom korišćenja heštegova vezanih za karijeru na Instagramu, a posao manekenstva zauzeo je vrh liste sa čak 380 miliona objava na društvenoj mreži.  

Na drugom mestu rangiranja našla se profesija umetnik, zatim fotograf i šminker, bloger, kao i posao u marketingu.  

Pevač, lični trener, glumac, influenser, stilski bloger, plesač, kuvar, pisac, jutjuber, modni dizajner, kreator sadržaja, sportista, frizer i kozmetirač su zanimanja koja su ušla u prvih 20 najtraženijih među generacijom Z.

Foto: Profimedia

 

Zanimljivo, tradicionalniji poslovi kao što su doktor su na 24. mestu sa 18.300.000 heštega, inženjer na 30. mestu sa 7.600.000 heštega, advokat na 32. mestu sa 6.500.000 heštega i astronaut na 47. mestu sa 0,00. 

- Ovo istraživanje pokazuje da generaciju Z privlače više kreativne industrije, posebno one koje su postale jako isprepletene sa društvenim medijim - rekao je Daval Šah, ​​izvršni direktor Class centrala.

Iako je generacija Z stekla reputaciju po tome što najviše želi da bude influenseri i jutjuberi, ova studija pokazuje da ih i dalje privlače poslovi koji zahtevaju praktične veštine. Na primer, zanimanja strimera i fudbalera su navedena ispod zanimanja arhitekta i kuvara. 

Foto: Shutterstock

 

Ko spada u generaciju Z

Generacija Z je demografska grupa koja dolazi posle Milenijalaca. Još uvek nije utvrđen precizan datum kada Generacija Z počinje ili se završava; demografi i istraživači obično uzimaju vremenski opseg od sredine 1990-ih do ranih 2010-ih ali još uvek nema konsenzusa o tome kada je završena.

Značajna karakteristika ove generacije jeste rasprostranjena upotreba interneta od ranog doba; pripadnici Generacije Z se smatraju dobro snalažljivim sa tehnologijom, i interakcija na sajtovima društvenih mreža kao značajan vid njihovog druženja. Pojedini kritičari smatraju da je odrastanje u Svetskoj ekonomskoj krizi ovoj generaciji dalo osećanje uznemirenosti i nesigurnosti.

Privlače ih i tradicionalniji poslovi 

- Bez obzira na uobičajene koncepcije, istraživanja pokazuju da generaciju Z i dalje privlače tradicionalnije uloge. Zanimanja doktora, medicinske sestre, nastavnika i zubara se nalaze u prvih 25 - rekao je Šah. 

Foto: Shutterstock

 

- Fascinantno je videti kako su društveni mediji uticali na karijere mlađih generacija i da li će tradicionalnije poslovne uloge gravitirati niz skalu u budućnosti - zaključio je on, prenosi Indeks. 

BONUS VIDEO: