Према истраживањима, посао из снова генерације Z је - манекенство.

Листа је састављена анализом коришћења хештегова везаних за каријеру на Инстаграму, а посао манекенства заузео је врх листе са чак 380 милиона објава на друштвеној мрежи.  

На другом месту рангирања нашла се професија уметник, затим фотограф и шминкер, блогер, као и посао у маркетингу.  

Певач, лични тренер, глумац, инфлуенсер, стилски блогер, плесач, кувар, писац, јутјубер, модни дизајнер, креатор садржаја, спортиста, фризер и козметирач су занимања која су ушла у првих 20 најтраженијих међу генерацијом Z.

Фото: Профимедиа

 

Занимљиво, традиционалнији послови као што су доктор су на 24. месту са 18.300.000 хештега, инжењер на 30. месту са 7.600.000 хештега, адвокат на 32. месту са 6.500.000 хештега и астронаут на 47. месту са 0,00. 

- Ово истраживање показује да генерацију Z привлаче више креативне индустрије, посебно оне које су постале јако испреплетене са друштвеним медијим - рекао је Давал Шах, ​​извршни директор Class centrala.

Иако је генерација Z стекла репутацију по томе што највише жели да буде инфлуенсери и јутјубери, ова студија показује да их и даље привлаче послови који захтевају практичне вештине. На пример, занимања стримера и фудбалера су наведена испод занимања архитекта и кувара. 

Фото: Shutterstock

 

Ko спада у генерацију Z

Генерација Z је демографска група која долази после Миленијалаца. Још увек није утврђен прецизан датум када Генерација Z почиње или се завршава; демографи и истраживачи обично узимају временски опсег од средине 1990-их до раних 2010-их али још увек нема консензуса о томе када је завршена.

Значајна карактеристика ове генерације јесте распрострањена употреба интернета од раног доба; припадници Генерације З се сматрају добро сналажљивим са технологијом, и интеракција на сајтовима друштвених мрежа као значајан вид њиховог дружења. Поједини критичари сматрају да је одрастање у Светској економској кризи овој генерацији дало осећање узнемирености и несигурности.

Привлаче их и традиционалнији послови 

- Без обзира на уобичајене концепције, истраживања показују да генерацију Z и даље привлаче традиционалније улоге. Занимања доктора, медицинске сестре, наставника и зубара се налазе у првих 25 - рекао је Шах. 

Фото: Shutterstock

 

- Фасцинантно је видети како су друштвени медији утицали на каријере млађих генерација и да ли ће традиционалније пословне улоге гравитирати низ скалу у будућности - закључио је он, преноси Индекс. 

БОНУС ВИДЕО: