Према истраживањима, посао из снова генерације Z је - манекенство.
Листа је састављена анализом коришћења хештегова везаних за каријеру на Инстаграму, а посао манекенства заузео је врх листе са чак 380 милиона објава на друштвеној мрежи.
На другом месту рангирања нашла се професија уметник, затим фотограф и шминкер, блогер, као и посао у маркетингу.
Певач, лични тренер, глумац, инфлуенсер, стилски блогер, плесач, кувар, писац, јутјубер, модни дизајнер, креатор садржаја, спортиста, фризер и козметирач су занимања која су ушла у првих 20 најтраженијих међу генерацијом Z.
Фото: Профимедиа
Занимљиво, традиционалнији послови као што су доктор су на 24. месту са 18.300.000 хештега, инжењер на 30. месту са 7.600.000 хештега, адвокат на 32. месту са 6.500.000 хештега и астронаут на 47. месту са 0,00.
Прочитајте још
- Ово истраживање показује да генерацију Z привлаче више креативне индустрије, посебно оне које су постале јако испреплетене са друштвеним медијим - рекао је Давал Шах, извршни директор Class centrala.
Иако је генерација Z стекла репутацију по томе што највише жели да буде инфлуенсери и јутјубери, ова студија показује да их и даље привлаче послови који захтевају практичне вештине. На пример, занимања стримера и фудбалера су наведена испод занимања архитекта и кувара.
Фото: Shutterstock
Ko спада у генерацију Z
Генерација Z је демографска група која долази после Миленијалаца. Још увек није утврђен прецизан датум када Генерација Z почиње или се завршава; демографи и истраживачи обично узимају временски опсег од средине 1990-их до раних 2010-их али још увек нема консензуса о томе када је завршена.
Значајна карактеристика ове генерације јесте распрострањена употреба интернета од раног доба; припадници Генерације З се сматрају добро сналажљивим са технологијом, и интеракција на сајтовима друштвених мрежа као значајан вид њиховог дружења. Поједини критичари сматрају да је одрастање у Светској економској кризи овој генерацији дало осећање узнемирености и несигурности.
Привлаче их и традиционалнији послови
- Без обзира на уобичајене концепције, истраживања показују да генерацију Z и даље привлаче традиционалније улоге. Занимања доктора, медицинске сестре, наставника и зубара се налазе у првих 25 - рекао је Шах.
Фото: Shutterstock
- Фасцинантно је видети како су друштвени медији утицали на каријере млађих генерација и да ли ће традиционалније пословне улоге гравитирати низ скалу у будућности - закључио је он, преноси Индекс.