Половни аутомобили се више купују и продају у Србији него нова возила, директно из салона. Многи аутомеханичари саветују људе да увек буду на максималном опрезу када узимају половно возило, нарочито ако је старије више од 10 година због више ствари које убрзо након куповине могу скупо да их коштају. Осим визуелног прегледа возила, лимарије, провере стакала, гума, фелни, ауспуха, фарова, потребно је проверити и унутрашњост возила са посебним освртом на делове испод хаубе.

Једна од кључних ствари која може да фали возилу и да вам буде "узбуна" да одмах одустанете од тог аутомобила јесте да нема шипку за мерење уља. Или да је има, али да је оштећена. Није чест случај, али дешава се и власници возила углавном имају чудна објашњења зашто им тај важан део аутомобила фали.

Фото: Зоран Јовановић Мачак

 

 

Колико год да вам се аутомобил допада, да је у добром генералном стању, да лепо изгледа, ипак је боље да одустанете и да не ризикујете ако вам се догоди оваква ситуација. Без мерне шипке за уље, не можете да знате стање уља у мотору. Уколико је ниво уља изузетно низак, без мерне шипке ви то не можете да знате због чега је чин вожње небезбедан по то возило и самог возача.

Како се проверава ниво уља?

Уколико нисте сигурни како се проверава уље у мотору, или сте почетник, следите неколико корака за брзу и једноставну проверу. Поступак вам не одузима више од једног минута, може баш свако то да уради и потребно је редовно то радити, минимум два пута месечно из превентивних разлога. Такође, важно је сипати одговарајуће уље у мотор и уколико не знате које уље је намењено за ваш аутомобил, или питајте аутомеханичара за помоћ или на интернету претражите које моторно уље је најбоље за ваше возило.

Да би проверили уље, мотор мора да буде хладан. То значи да тај поступак провере извршите пре вожње или након ње, али када прође довољно времена да се мотор охлади. Најбоље је пре вожње, тада је узорак најрепрезентативнији.

Фото: Схуттерстоцк

 

 

Подигните хаубу, лоцирајте шипку која се углавном налази испод "главе" мотора. Спремите чисту марамицу у једној руци, а другом нагло повуците шипку ка горе, ка себи. Полако је извуците и обришите чистом марамицом или крпом.

Потом је вратите скроз до краја и поново је извуците. Тако ћете проверити ниво уља на ојачаном и подебљаном делу шипке који је углавном обојен другачије од саме шипке. Неке шипке имају ознаке МИН (минимум) и МАX (максимум), док старија возила немају обележја, па је потребно сами да оцените колико уља има, стручњаци наводе да је најбоље да га нема ни премало ни превише, већ нека "златна средина".

(Мондо)

БОНУС ВИДЕО