Како се у Србији најчешће купују половни аутомобили, не може да се занемари чињеница да постоји и огромна могућност за њихове кварове, услед велике километраже и ранијих поправки. Постоји листа која је направљена узимајући се у обзир подаци са терена и реч је о возилима којима је неопходна хитна интервенција на путу.
На првом месту возила која се највише кваре су Фолксвагенова возила, а затим, кад су брендови у питању, следе Опел, Фиат, Рено, БМW, Форд, Пежо, Ауди, Цитроен, Мерцедес, Алфа Ромео, Тојота, Хјундаи, Шкода и Мазда.
Такође, занимљиво је да је ова статистика открила да су модели 2008. и 2010. годиште они који се највише кваре. Међу њима, по броју кварова, доминира Опел Астра, а за њом следи Фолксваген Голф, па Фолксваген Пасат, Фиат Пунто, Рено Меган и Рено Сеник.
Најчешћи кварови односе се на мотор и механичке делове, који чине 34 одсто кварова. Затим су ту проблеми са мењачем, алтернатором и алнасером, гумама и на крају са хаваријама. Ако сте возач половног аутомобила, онда свакако морате да обратите пажњу на ствари које представљају највећи извор проблема.

Фото: АП
Проблеми са гумама
Неки од најчешћих кварова се догађају управо са пнеуматицима. Колико год деловале незнатно наспрам комплексности целокупне машине, какву представљају данашњи аутомобили, аутомобилске гуме су изузетно битан фактор.
Прочитајте још
Неки од кварова и проблема са гумама, јесу и пренапумпаност пнеуматика, пуцање, бушење и исцепаност, испуштање ваздуха из гума и други. Увек добро проверите стање својих гума пре него што се упутите некуд, а посебно на дуже путовање.
Покварени акумулатор
Дешава се да акумулатор закаже баш када не треба, што изазива велику фрустрацију возача свакодневно.
Иако није пријатно, требало би да се молите да је управо акумулатор проблем, с обзиром на то да су сви други кварови који могу утицати на овакав проблем, знатно скупљи.
Наравно, може се десити да акумулатор није уопште или барем не у потпуности покварен, већ да је само истрошен, што изискује додатно пуњење за које можете звати неког пријатеља или је могло доћи до слабљења споја који стварају клеме проводника акумулатора. Ово ћете лако моћи да уочите ако су светла на инструмент табли пригушена.

Фото: Новости
Контакт брава и паљење аутомобила
Када је у питању контакт за паљење аутомобила, може постојати више различитих проблема и решења. Најчешће се догађа да електропокретач не може да покрене мотор, иако целокупна инструмент табла сија.
У таквој ситуацији највероватније решење лежи у квару контакт браве, или самом електропрекидачу. Наравно, може се догодити и да разводник за паљење аутомобила прави проблем, поготово ако се чује покретање мотора, али мотор и даље не креће.
Различити проблеми са горивом и мотором
Како се мотор снабдева мешавином горива и ваздуха, може се десити велики број кварова који имају везе са повезаношћу мотора и резервоара. Мисли се на делове аутомобила који имају везе са горивом у колима.
Кварови се могу односити на сваки од тих појединачних делова, као што су пумпа за гориво, цевоводи или карбуратор. Такође, проблем може бити и сам мотор, без ког аутомобила не би ни било, а чији потпуни квар значи огромне трошкове.

Фото: Профимедиа
Откриће мотора са унутрашњим сагоревањем је у потпуности променило целокупну индустрију, па се данас не може замислити постојање било које друге врсте индустрија.
У сваком случају, лако може доћи до гашења мотора, прегрејавања и гашења мотора услед прегрејавања, или да мотор троши превише уља, превише горива или нешто сасвим друго. Дешава се да квар погоди каталитички конвертер, чија поправка може бити изузетно скупа.
(Курир)
БОНУС ВИДЕО: