Кад доносите урин на контролу, кажу вам “први млаз”. Слична је логика и код куповине коришћеног аутомобила. Исправан мотор лагано пали и потом испушта једва видљиве издувне гасове те сваки интензиван дим указује на већу неправилност у његовом раду.

Кад дођете на место продаје, затражите да се дигне хауба и потом проверите ниво моторног уља (по томе се може оценити стање одржавања мотора), али и да вам продавац одмах не приговори да проверавате да ли је мотор хладан.

Потом, додиривањем издувне гране и главе мотора проверите да ли је мотор потпуно хладан. Ако није, тада ова контрола више нема смисла, продавац није поступио по договору и одустаните од даљих преговора. Ако је мотор потпуно хладан, замолите продавца да га упали, а ви станите иза ауспуха.

Фото: Shutterstock

 

Ако аутомобил испушта ‘димне сигнале’ треба хитно на сервис, јер по правилу је то знак да мотор треба темељна поправка. То је знак да је мотор прешао пуно километара и да је боље одустати од куповине. Плавичасти дим последица је изгарања и уља у цилиндрима, због истрошених клипних прстенова.

Чађав дим указује на лоше сагоревање, које најчешће настаје због неподешеног или истрошеног система за убризгавање те опште дотрајалости мотора. Код дизелаша узрок је често у пумпи (Bosch) високог притиска. Ако купујете половни ауто, посебно турбодизелаш, не наседајте уверавању да је црни дим код додавања гаса ‘ситница’, која се лако решава подешавањем.

(Аутопортал)

БОНУС ВИДЕО: