Кожна етикета на фармеркама симболизује њихову трансформацију из радне одеће у прави модни симбол, а њена улога није само брендирање. Кроз историју, ова етикета постала је кључни елемент у борби против фалсификовања, осигуравајући да купци добију оригинални производ.
Кожна етикета на задњој страни није само естетски додатак. Њена првобитна сврха била је вишеструка и кључна за успех бренда Levi Strauss & Co. Прва кожна етикета појавила се 1873. године, недуго након што су Леви Штрос и Џејкоб Дејвис патентирали фармерке са бакреним заковицама. У то време, фармерке су биле првенствено радна одећа, издржљива и практична за рударе, фармере и друге раднике.
У касном 19. веку, тржиште је било преплављено имитацијама. Како би се истакли од конкуренције и заштитили свој производ, Леви Штрос увео је кожну етикету. Она је служила као јасан визуелни идентификатор, омогућујући купцима да на први поглед препознају оригиналне Левис фармерке. Етикета је носила име бренда, а касније и препознатљиви лого са два коња који покушавају да растргну панталоне – симбол издржљивости и квалитета.

ФОТО: ГРОК АИ
Фалсификовање је био озбиљан проблем, а кожна етикета била је један од првих алата у борби против тога. Квалитетна кожа, специфичан начин утискивања логотипа и информација о производу и препознатљив дизајн – све су то били елементи које је било тешко имитирати. Фалсификатори су се мучили са имитацијом, што је помогло у очувању репутације и вредности оригиналних Левис фармерки. Осим брендирања и заштите од фалсификовања, кожна етикета је пружала и практичне информације. На њој су се налазили подаци попут броја модела и величине, што је олакшавало купцима одабир и куповини.
Током година, дизајн кожне етикете се мењао, одражавајући промене у модним трендовима и маркетиншким стратегијама. Изворни лого са два коња, представљен 1892. године, и данас је присутан на неким моделима, као подсетник на богату историје бренда. Модерније верзије су уведене касније, али и даље носе препознатљиве елементе, попут црвене боје и специфичног фонта.
Прочитајте још
Иако је кожа првобитно била одабрана због своје издржљивости, данас се све више користе и алтернативни материјали. Ове алтернативе нуде сличну естетику и издржљивост, али с мањим утицајем на околину, пише Медиум.