Kožna etiketa na farmerkama simbolizuje njihovu transformaciju iz radne odeće u pravi modni simbol, a njena uloga nije samo brendiranje. Kroz istoriju, ova etiketa postala je ključni element u borbi protiv falsifikovanja, osiguravajući da kupci dobiju originalni proizvod.

Kožna etiketa na zadnjoj strani nije samo estetski dodatak. NJena prvobitna svrha bila je višestruka i ključna za uspeh brenda Levi Strauss & Co. Prva kožna etiketa pojavila se 1873. godine, nedugo nakon što su Levi Štros i DŽejkob Dejvis patentirali farmerke sa bakrenim zakovicama. U to vreme, farmerke su bile prvenstveno radna odeća, izdržljiva i praktična za rudare, farmere i druge radnike.

U kasnom 19. veku, tržište je bilo preplavljeno imitacijama. Kako bi se istakli od konkurencije i zaštitili svoj proizvod, Levi Štros uveo je kožnu etiketu. Ona je služila kao jasan vizuelni identifikator, omogućujući kupcima da na prvi pogled prepoznaju originalne Levis farmerke. Etiketa je nosila ime brenda, a kasnije i prepoznatljivi logo sa dva konja koji pokušavaju da rastrgnu pantalone – simbol izdržljivosti i kvaliteta.

FOTO: GROK AI

 

Falsifikovanje je bio ozbiljan problem, a kožna etiketa bila je jedan od prvih alata u borbi protiv toga. Kvalitetna koža, specifičan način utiskivanja logotipa i informacija o proizvodu i prepoznatljiv dizajn – sve su to bili elementi koje je bilo teško imitirati. Falsifikatori su se mučili sa imitacijom, što je pomoglo u očuvanju reputacije i vrednosti originalnih Levis farmerki. Osim brendiranja i zaštite od falsifikovanja, kožna etiketa je pružala i praktične informacije. Na njoj su se nalazili podaci poput broja modela i veličine, što je olakšavalo kupcima odabir i kupovini.

Tokom godina, dizajn kožne etikete se menjao, odražavajući promene u modnim trendovima i marketinškim strategijama. Izvorni logo sa dva konja, predstavljen 1892. godine, i danas je prisutan na nekim modelima, kao podsetnik na bogatu istorije brenda. Modernije verzije su uvedene kasnije, ali i dalje nose prepoznatljive elemente, poput crvene boje i specifičnog fonta.

Iako je koža prvobitno bila odabrana zbog svoje izdržljivosti, danas se sve više koriste i alternativni materijali. Ove alternative nude sličnu estetiku i izdržljivost, ali s manjim uticajem na okolinu, piše Medium.

BONUS VIDEO: