Аутомобили са мануелним мењачем дуго су били преферирани избор у Европи. Они су дизајнирани тако да трају цео животни век возила, који код већине актуелних модела лако прелазе бар 300.000 километара.

Удаљености које укључују стотине хиљада, па чак и милионе промена брзина, зависе од тога да ли су изведене на отвореном путу или у граду. Искусан возач који правилно рукује мењачем може значајно да продужи век трајања мењача. С друге стране, неправилно коришћење мењача може довести до превременог трошења компоненти.

Ипак, мануелно мењање брзина више није популарно. Смањује се и број модела који могу да се наруче са мануелним мењачем, а тренду погодује све већа електрификација погона. Ако гледамо по сегментима, луксузна возила су већ сада 100% аутоматици, а слично је и међу СУВ и теренским возилима.

Фото: Схуттерстоцк

 

 

Уопштено, модерни аутоматски мењачи дизајнирани су да буду врло издржљиви, али њихова механичка сложеност може их учинити склонијима кваровима ако се правилно не одржавају. С друге стране, аутомобили са мануелним мењачем обично су издржљивији због своје механичке једноставности.

Међутим, то не значи да су аутоматски аутомобили мање поуздани. Модерни аутоматски мењачи значајно су побољшани у смислу издржљивости и поузданости, преноси Аутоклуб.

Који год избор преферирали, кључ дуготрајности је правилно коришћење и одржавање. Аутоматски мењачи захтевају специјализовано одржавање које не обављају сви механичари, попут измене уља и других провера. С друге стране, мануелни мењачи такођер захтевају одржавање, али оно је обично јефтиније и ређе.

(б92.нет)

 

БОНУС ВИДЕО