Аутомобили са мануелним мењачем дуго су били преферирани избор у Европи. Они су дизајнирани тако да трају цео животни век возила, који код већине актуелних модела лако прелазе бар 300.000 километара.
Удаљености које укључују стотине хиљада, па чак и милионе промена брзина, зависе од тога да ли су изведене на отвореном путу или у граду. Искусан возач који правилно рукује мењачем може значајно да продужи век трајања мењача. С друге стране, неправилно коришћење мењача може довести до превременог трошења компоненти.
Ипак, мануелно мењање брзина више није популарно. Смањује се и број модела који могу да се наруче са мануелним мењачем, а тренду погодује све већа електрификација погона. Ако гледамо по сегментима, луксузна возила су већ сада 100% аутоматици, а слично је и међу СУВ и теренским возилима.

Фото: Схуттерстоцк
Уопштено, модерни аутоматски мењачи дизајнирани су да буду врло издржљиви, али њихова механичка сложеност може их учинити склонијима кваровима ако се правилно не одржавају. С друге стране, аутомобили са мануелним мењачем обично су издржљивији због своје механичке једноставности.
Прочитајте још
Међутим, то не значи да су аутоматски аутомобили мање поуздани. Модерни аутоматски мењачи значајно су побољшани у смислу издржљивости и поузданости, преноси Аутоклуб.
Који год избор преферирали, кључ дуготрајности је правилно коришћење и одржавање. Аутоматски мењачи захтевају специјализовано одржавање које не обављају сви механичари, попут измене уља и других провера. С друге стране, мануелни мењачи такођер захтевају одржавање, али оно је обично јефтиније и ређе.
(б92.нет)