Automobili sa manuelnim menjačem dugo su bili preferirani izbor u Evropi. Oni su dizajnirani tako da traju ceo životni vek vozila, koji kod većine aktuelnih modela lako prelaze bar 300.000 kilometara.
Udaljenosti koje uključuju stotine hiljada, pa čak i milione promena brzina, zavise od toga da li su izvedene na otvorenom putu ili u gradu. Iskusan vozač koji pravilno rukuje menjačem može značajno da produži vek trajanja menjača. S druge strane, nepravilno korišćenje menjača može dovesti do prevremenog trošenja komponenti.
Ipak, manuelno menjanje brzina više nije popularno. Smanjuje se i broj modela koji mogu da se naruče sa manuelnim menjačem, a trendu pogoduje sve veća elektrifikacija pogona. Ako gledamo po segmentima, luksuzna vozila su već sada 100% automatici, a slično je i među SUV i terenskim vozilima.
Foto: Shutterstock
Uopšteno, moderni automatski menjači dizajnirani su da budu vrlo izdržljivi, ali njihova mehanička složenost može ih učiniti sklonijima kvarovima ako se pravilno ne održavaju. S druge strane, automobili sa manuelnim menjačem obično su izdržljiviji zbog svoje mehaničke jednostavnosti.
Pročitajte još
Međutim, to ne znači da su automatski automobili manje pouzdani. Moderni automatski menjači značajno su poboljšani u smislu izdržljivosti i pouzdanosti, prenosi Autoklub.
Koji god izbor preferirali, ključ dugotrajnosti je pravilno korišćenje i održavanje. Automatski menjači zahtevaju specijalizovano održavanje koje ne obavljaju svi mehaničari, poput izmene ulja i drugih provera. S druge strane, manuelni menjači također zahtevaju održavanje, ali ono je obično jeftinije i ređe.
(b92.net)