Како су се уверили репортери "Новости", табле које означавају зелену зону паркирања, као и упутство за њено коришћење већ су постављене на неколико места у блоковима 19а и 23, а контрола наплате на око 1.300 паркинг-места почеће 10. јануара. Тиме се даје времена житељима овог дела Новог Београда, али и посетиоцима који су раније ту паркирали возила да се упознају са новим системом наплате.

Такође, око 2.000 паркинг-места у блоковима 21 и 22, који су до сада били у "плавој зони", убудуће ће припадати "зеленој". Зоне се у овом делу престонице проширују на иницијативу грађана који због све већег броја аутомобила често нису могли да нађу слободно паркинг-место око својих зграда. Контрола паркирања, што је случај и у осталим зонираним деловима града, биће обављана радним данима од 7.00 до 21.00 час, а суботом од 7.00 до 14.00.

Месечна повлашћена карта за станаре износиће 457 динара, док је за особе са инвалидитетом бесплатна.

Фото: Приватна архива

 

 

- Сматрам да је ово добра идеја како би се унапредило паркирање, јер је некада немогуће наћи слободно место - каже станарка блока Љиљана С.

- Кружи се и по неколико пута чекајући да комшија изађе, што ствара додатно оптерећење.

Цена јесте пристојна и коректна, тако да очекујем да се брзо виде бенефити. Остаје да се реши проблем са крадљивцима горива, пошто сам због тога аутомбил морала на неко време да изместим код пријатељице на Бањицу. Ипак, карту за "зелену зону" свакако ћу узети, а цена је апсолутно прихватљива.

Паркирање за посетиоце блока ограничено је на 180 минута и кошта 41 динар по сату, уз могућност доплате још сат за још 140 динара. Станари, који имају пријављено пребивалиште у улицама које припадају блоковима 19а, 21, 22 и 23, а поседују аутомобил на своје име, имају право на повлашћену паркинг карту, коју могу купити у пословницама "Паркинг сервиса", али и путем електронског шалтера www.eparking.rs.

Узурпирање зелених површина

У петицији коју су раније потписали станари блокова 19а и 23 стоји да се проблем паркирања једино може решити увођењем посебне временски ограничене зоне, коју би они симболично плаћали, а од чега би профит ишао за побољшање животних услова у овим деловима града. Такође су указали на чињеницу да претварање околних зелених површина у паркинг-места, због негативног утицаја продуката фосилних горива, лоше утиче на квалитет ваздуха и микроклиму.

(Новости онлајн)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".