Зато се поставља с поштовањем и пажњом, на место које подсећа на молитву, мир и присуство Божје благодати.

Ако се питате где је најбоље поставити икону у свом дому, важно је знати да то није само питање естетике, већ и поштовања према светињи.

Постављање православних икона у стану или кући треба да буде на источном зиду почасне, главне просторије.

Међутим, пошто се ни стамбене зграде, а ни породичне куће, не оријентишу као православни храмови (исток-запад), често није могуће да источни зид буде празан, да би се на њему поставиле иконе. Понекад су на тој страни прозори, врата, или неки део намештаја. У том случају иконе треба поставити на зид на коме има слободног простора, али да икона буде на средишњем, централном месту тог зида.

Постављање икона на зид има своја правила. Опет се треба угледати на храм и поштовати правило распореда икона на иконостасу. На иконостасу, у средини се налазе, тзв. Царска врата (Царске двери), на којима је изображена, насликана сцена Благовести, када архангел Гаврил, саопштава Богородици радосну вест да ће родити Спаситеља света. Са леве стране Царских двери, налази се икона Пресвете Богородице, а са десне стране икона Господа Исуса Христа.

Ако у вашем стамбеном простору поседујете иконе Господа Исуса Христа, Пресвете Богородице, икону Крсне славе, постоје две могућности или два начина како их треба поставити.

Фото: Јутјуб принтскрин/Духовник Библиотека

 

Први начин

Икону Крсне славе поставити у средину, а са леве стране иконе Крсне славе (лева страна када гледате у икону) поставити икону Пресвете Богородице, са десне стране икону Господа Исуса Христа.

Други начин

Икону Господа Исуса Христа треба поставити у средину, лево (ваша лева страна када гледате у икону) треба поставити икону Пресвете Богородице, а десно породичну икону Крсне славе.

Славска икона је у средини ако имате више икона светих Божијих, а иконе осталих Божијих угодника (светитеља) ставити лево и десно од Славске иконе.

Такође и естетика може утицати на правило постављања икона. Ако је, на пример, славска икона знатно већа (али и знатно мања) од икона Господа Исуса Христа и Пресвете Богородице, она из естетских разлога може бити у средини и пред њом ће горети и кандило, наводи Срећко Зечевић, протојереј.

(Она.рс/саборнихрам.рс)

БОНУС ВИДЕО: