Две школе мишљења се супротстављају када је реч о паркирању аутомобила: ручна кочница и празан ход (лер), или ручна кочница и убацивање у брзину. Која је пракса најбоља? Ова питања се уопште не постављају када су у питању електрични аутомобили… али шта заправо ради електрични аутомобил?
Одговор на ту "вечну" недоумицу покушао је да да портал "Lavenir" који је пренео питање једне читатељке.
Ирен: Мој муж увек оставља ауто у празном ходу кад га паркира. Ја сам научила да треба убацити у брзину, али он каже да то није добро за ауто. Ко је у праву?
Sébastien Toussaint, професор аутомобилске технологије на Високој школи у Лијежу (ХЕЛ), даје анализу лишену било какве носталгије према "традиционалном учењу вожње". Он каже:
- Идеално је, када се паркирате, да повучете ручну кочницу и оставите ауто у брзини. То је рефлекс који треба развити ако не желите да вам се ауто једног дана помери јер сте паркирани на нагибу од 10 одсто, или ако је ручна кочница неисправна… Боље је одмах стећи ту навику!
Прочитајте још
Себастијан наглашава да електрични аутомобили аутоматски раде обе ствари: истовремено активирају кочницу и пребацују се у "паркинг мод", што одговара убацивању у брзину код обичног аутомобила. Такође подсећа на ризик од заборављања, када се мења возило. На пример, ако морате да користите заменско возило из сервиса, често ћете имати ауто без асистенција, који паркирате у улици с нагибом – што често и видимо у извештајима о незгодама.
Ручна кочница – да, али опрез зими због леда
Ипак, овај савет није апсолутан, јер мора да се прилагоди временским условима.
- Дешава се да се ручна кочница заледи и остане закочена због ниских температура.
На којој тачно температури се то дешава? Sébastien Toussaint не даје конкретан одговор, али препоручује опрез.
За потпуно мануелни аутомобил, на вама је да процените ризик… Зими је, дакле, боље паркирати се на равној површини и оставити аутомобил у брзини, како се не би померио. Аутомобили који имају аутоматске кочнице сами израчунавају ризик путем алгоритма који је направио произвођач возила.
Sébastien Toussaint подсећа да на семафору треба пребацити у празан ход.
- Треба стварно избегавати да држите ногу на квачилу: ако семафор ускоро прелази на зелено – у реду, можете оставити брзину укључену, с ногом на квачилу. Али ако треба да чекате дуже, важно је пребацити у празан ход.
(Блиц/lavenir.net)