Лабуб шашасти “ружнокут” плишанац са оштрим зубима и њушком, никако није обична играчка. Креирао га је хонгконшко-бегијски уметник Касинг Лунг, а бренд је лансиран 2015. кроз његове илустроване књиге „Тхе Монстерс“, док је глобалну славу стекао тек када је почео да се продаје преко Поп Март-а од 2019. године

Фото: Профимедиа

 

Судбина плишана митска створења Лабубу битно се променила 2023. године, када је постао вирал на друштвеним мрежама – најпре захваљујући инфлуенцерима и звездама попут Лиса из Блацкпинк, а потом и Риханне, Ким Кардасхиан, Дове Липа и других.

Раст Лабубу феномена за Поп Март значи право културно-господарско чудо:

  • Укупни приходи Поп Март-а су преко 13 милијарди јуана (~1,8 милијарди УСД) у 2024, што је више него дупло више него 2023 
  • Само линија “Тхе Монстерс” (Лабубу и остали) остварила је раст прихода од 726 % и приходовала око 3 милијарде јуана (~430 милиона УСД), тј. 23 % укупне продаје 
  • У првој половини 2024., Лабубу је генерисао око 6,3 милијарде ЦНY прихода .
  • Колико је успон озбиљан, сведочи и 165–170 % повећања прихода у Кини и чак 480 % скочила међународна продаја током Q1 2025.

Фото: Профимедиа

 

 

Аукције и невиђене цене

Лабубу је прерастао у луксузни колекционарски феномен:

На првој официјалној аукцији у Пекингу, минт зелени фигуре од 120 цм продато је за скоро 1,5 милиона круна (~170.000 УСД), док је један доњи примерак од 150 цм достигао преко 1,2 милиона СЕК (~140.000 УСД) 

Установљене су и секундарне цене до 170.000 УСД за уникатне примерке .

Потрошачка лудница и контроверзе

  • По свету се повлаче редови испред роботичких аутомат за слепе кутије, а у Лондону су чак забележене и туче у редовима због рестока.
  • Неки секундарни тржишни посредници и продавци чак су ухапшени – кинеска царина запленила је контејнере Ла-бубу лутака намењених кријумчарењу.
  • Регулатори у ЕУ и Кини упозоравају због "зависничког ефекта" слепих кутија, нарочито код малолетних купаца.

Поп Март планира ширење: до краја године – 50 нових продавница у САД, проширење роботичких машина и више интернационалних линија – укључујући сарадње са уметницима, модним брендовима, музејима (нпр. Лоувре у Паризу) .

Међутим, рангирање успеха зависиће од способности да се преломе изазови: борба против фалсификата и купорадођа, регулативних ограничења, и замора публике – јер слепи кутија колекционарство има своју несталну природу .