Labub šašasti “ružnokut” plišanac sa oštrim zubima i njuškom, nikako nije obična igračka. Kreirao ga je hongkonško-begijski umetnik Kasing Lung, a brend je lansiran 2015. kroz njegove ilustrovane knjige „The Monsters“, dok je globalnu slavu stekao tek kada je počeo da se prodaje preko Pop Mart-a od 2019. godine

Foto: Profimedia

 

Sudbina plišana mitska stvorenja Labubu bitno se promenila 2023. godine, kada je postao viral na društvenim mrežama – najpre zahvaljujući influencerima i zvezdama poput Lisa iz Blackpink, a potom i Rihanne, Kim Kardashian, Dove Lipa i drugih.

Rast Labubu fenomena za Pop Mart znači pravo kulturno-gospodarsko čudo:

  • Ukupni prihodi Pop Mart-a su preko 13 milijardi juana (~1,8 milijardi USD) u 2024, što je više nego duplo više nego 2023 
  • Samo linija “The Monsters” (Labubu i ostali) ostvarila je rast prihoda od 726 % i prihodovala oko 3 milijarde juana (~430 miliona USD), tj. 23 % ukupne prodaje 
  • U prvoj polovini 2024., Labubu je generisao oko 6,3 milijarde CNY prihoda .
  • Koliko je uspon ozbiljan, svedoči i 165–170 % povećanja prihoda u Kini i čak 480 % skočila međunarodna prodaja tokom Q1 2025.

Foto: Profimedia

 

 

Aukcije i neviđene cene

Labubu je prerastao u luksuzni kolekcionarski fenomen:

Na prvoj oficijalnoj aukciji u Pekingu, mint zeleni figure od 120 cm prodato je za skoro 1,5 miliona kruna (~170.000 USD), dok je jedan donji primerak od 150 cm dostigao preko 1,2 miliona SEK (~140.000 USD) 

Ustanovljene su i sekundarne cene do 170.000 USD za unikatne primerke .

Potrošačka ludnica i kontroverze

  • Po svetu se povlače redovi ispred robotičkih automat za slepe kutije, a u Londonu su čak zabeležene i tuče u redovima zbog restoka.
  • Neki sekundarni tržišni posrednici i prodavci čak su uhapšeni – kineska carina zaplenila je kontejnere La-bubu lutaka namenjenih krijumčarenju.
  • Regulatori u EU i Kini upozoravaju zbog "zavisničkog efekta" slepih kutija, naročito kod maloletnih kupaca.

Pop Mart planira širenje: do kraja godine – 50 novih prodavnica u SAD, proširenje robotičkih mašina i više internacionalnih linija – uključujući saradnje sa umetnicima, modnim brendovima, muzejima (npr. Louvre u Parizu) .

Međutim, rangiranje uspeha zavisiće od sposobnosti da se prelome izazovi: borba protiv falsifikata i kuporadođa, regulativnih ograničenja, i zamora publike – jer slepi kutija kolekcionarstvo ima svoju nestalnu prirodu .