"Нисте никакви бунтовници, а најмање ратници светла или чега већ, тек пијуни у игри типа који вам је продао вокалну копију Алена кад већ не може Тифе, музичку реплику Мејдена, бљутави усташлук, јефтине псеудо-историјске митове те воду за 5 и пиво за 7/9 евра", обраћа се хрватски новинар Звонко Алач у колумни на тамошњем порталу "Индек" публици која је синоћ била на концерту Марка Перковића Томпсона на загребачком Хиподрома. Њих пола милиона!
Отворено и без самозаваравања он сведочи да је у Загребу синоћ виђено "величање и призивање рата, 30 година пошто се он завршио", под патетичним велом "оданости хришћанству и домовини", а заправо са "високо подигнутим десницама и арлаукање слогана злочиначке, издајничке и лузерске творевине".
Фото: Профимедиа
Његов коментар преносимо у целости:
Прочитајте још
РАТ. Најгоре што је човек смислио и реализовао, основна је тема, главни мотив, покретач и сврха Марка Перковића Томпсона и његових следбеника, било је то јасно пре, током и након мегаконцерта на загребачком хиподрому. Иако се рат у Хрватској завршио пре 30 година, а државу и народ притискају бројни проблеми који немају везе с ратом, Томпсон и његових 300 или 504 хиљаде обожаватеља на Хиподрому понашали су се као да рат још траје.
Све се њима своди на рат, обрачун, поделу и етикетирање. Или си у рату у истом строју и рову с Томпсоном и његовим поклоницима или ратујеш против, не само њих, него и Хрватске. Ако се не слажеш с Томпсоном, аутоматски си, одрезаће вам он с позорнице и његова паства с велике ливаде, против вере, љубави и домовине.
Фото: Профимедиа
"Предаја није опција", "Ми знамо што је било", "500 хиљада спремних". То су били натписи на црним мајицама Томпсонових обожаватеља на Хиподрому. Њих десетина хиљада носили су и војне одоре и делове војничког асесоара. При томе не мислимо на ратне ветеране, него на младе људе.
Где је ту хршћанство?
Они су на концерт ступали под береткама, с грбовима ЗНГ-а на рукавима и репликама мајица из рата у Хрватској. То не раде на годишњици пада Вуковара или прослави Олује, него на концерту, 30 година након рата. Није то било само окупљање поштовалаца оних који су нас бранили и ослободили, него величање рата. Његово слављење, али и призивање, 30 година након што се рат у Хрватској завршио.
Томпсон, супротно његовим тлапњама о ширењу љубави и вредности, шири ратну причу и ратну патетику, а то је оно дијаметрално супротно и хршћанству на које се Томпсон толико позива да му на концерту концелебрира бискуп.
Фото: Профимедиа
Посебно је погубно што се такво ратном реториком и величањем рата трују млади људи. Они којима Томпсон патетично предаје свој мач насред највеће коњушнице у држави: "Хрватска је у правим рукама, преузмите је потпуно. Ми стари сад можемо мирно умрети!"
Томпсон је на концерту живота био тек рутинер
Кад смо код тога, Томпсон је на концерту био прилично мртав. За некога ко је окупио 500 хиљада људи и ко има десетине хитова, држао се јако резервисано. Енергија и драјв били су му јако ниско.
Чак је огромног обожаватеља пастирског рока и металских гитара те великог љубитеља барем пет Томпсонових ствари као што сам ја, потпуно распаметила тек Клетва краља Звонимира, али за то заслуга више иде пиротехници и публици него певачу који никада није имао нарочите вокалне способности.
Вратимо се ономе што Томпсону иде пуно боље од певања. Као и у свакој држави и народу који је рат погодио, тако је рат међу Хрватима и осталим становницима ове земље оставио грозне ране, трауме и поделе. Томпсон и његови обожаватељи те поделе продубљују, истичу и у њима уживају.
Култ рата и смрти
Уместо да су се те ране одавно залечиле, из рата извукле поуке, а жртвама дан дужни и достојанствени пијетет, мртви из тог рата се и 30 година касније развлаче, а живима се не да да крену даље због култа рата и смрти који влада и којег Томпсон шири.
Рат је наравно умирање, али рат се може јако добро продати. На рату се може сјајно зарадити и паразитирати. Конкретно, тако да се на концерту певача који пева о рату деценијама након што се рат завршио, усред грозних летњих жега вода и пиво наплаћују скандалозних и бесрамних 5 и 9 евра. Пиво је било додуше 7 евра, али уз 2 евра надоплате за чашу. Како год, бедно.
Фото: Профимедиа
Томпсон је додао: "Нису вас успели измешати, остали сте укорењени за наше вредности и то је оно што нас сада држи." Пола милона њих на хиподрому по тој логици и поруци осим вечног рата, држи турбокатолички патријархат. Згодан је тај савез, на Хиподрому приказан тако да калашњиков и збројевка туку док дронови по небу изнад Загреба цртају велики криж и Госпу.
Католибанима против талибана
"Повратак традицији", како је такође с позорнице наложио Томпсон. У хрватској пракси то значи да би се против талибана који доиста преузимају Европу морали борити нашим католибанима.
Наши крилати хусари у лику дебељушкастих средовечних малограђана спасиће нас од зулума нових Османлија који уљуђеним Европљанима убијају децу и силују жене, само да одклече туру на тргу и да им након тога понизна женица скува ручак.
Фото: Профимедиа
Стадо пастира из Чавоглава спремно је одиграло улогу у ономе што је далеко надрасло оквире музичког концерта. Због бројности следбеника, значаја концерта и тепања медија, Томпсону се пре незапамћено бројног мноштва на хиподром дошао наклонити и наводно свемоћни хрватски канцелар. Пленковић зна да, откако је менаџмент МПТ-а разбио бројач улазница, мора бити у милости владара хрватских маса.
Похлепа је могла завршити трагедијом
Опасно пренадувани број карата за концерт пуштених у продају заслужује осврт. Великом срећом и пожртвовношћу хитних служби те мањом врућином него што је била она свих претходних дана, избегнуте су трагедије.
Али то што су организатори концерта уместо договорених 100 хиљада улазница за један концерт или више улазница за више концерата, пустили да се прода њих више од 500 хиљада за један наступ, сведочи о похлепи науштрб сигурности посетитеља. То такође није баш хршћански.
Кад екипа из "Züricha" и "Wiesbadena" објашњава "шта је било"
Смешно је што не толико Томпсон, колико његови фанови, поносито и гордо глуматају бунтовнике који се боре против система. То је смешније чак и од оног када вам на хиподрому екипа на немачко-босанском дијалекту хрватског језика (открио га Илија Јандрић, оп. а.) објашњава "шта је било".
Фото: Профимедиа
Па, људи Божји, судије ове државе изврћу историју, законе и логику да би ви с високо подигнутим десницама могли арлаукати слоган злочиначке, издајничке и лузерске творевине те га без икаквог страха и срама носити на хиљадама мајица на хиподрому!
Због ваше феште се блокира цео главни град и пола државе усред туристичке сезоне те се у службу једног певача и концерта стављају све хитне службе и кључни људски и сигурносни ресурси земље.
Нисте никакви бунтовници, а најмање ратници светла или чега већ, тек пијуни у игри типа који вам је продао вокалну копију Алена кад већ не може Тифе, музичку реплику Мејдена, бљутави усташлук, јефтине псеудо-историјске митове те воду за 5 и пиво за 7/9 евра.
(Индекс)