Интервју за потенцијални посао може бити стресан. Ипак, све и да сте провели сате прилагођавајући свој ЦВ и пропратно писмо, и даље морате оставити добар утисак током самог интервјуа.

Фото: Профимедиа

 

 

У просеку, 118 људи се пријави на једно радно место, а само 20% од тих кандидата буде позвано на разговор, што значи да морате оставити добар и трајан утисак како бисте повећали шансе за добијање посла.

Кандидати су често више забринути око тога шта би требали рећи, а истина је да се мора водити рачуна и о томе шта не би требало рећи на разговору за посао како би се оставио добар утисак и добила жељена позиција.

Ево пет ствари које не би требало да кажете током интервјуа:

Мрзите свог тренутног шефа

Ваш ЦВ и пропратно писмо већ су истакли ваше каријерне успехе и вештине које вас чине добрим кандидатом за ту позицију. Дакле, зашто је још увек потребно да обавите интервју?

Интервјуери користе ово као прилику да вас боље упознају и виде да ли се уклапате у компанију и тим. Дакле, једна ствар коју треба избегавати када вас питају о стварима које вам се не допадају у тренутном послу је да кажете да мрзите свог менаџера или шефа.

Говорити негативно о њима може деловати непрофесионално и може изазвати забринутост код послодавца у вези са вашом способношћу да добро сарађујете са другима. Уместо да се фокусирате на негативне аспекте, изразите своје разлоге за одлазак позитивно, на пример, да тражите нове изазове и прилике за раст или бољу усклађеност са вашим каријерним циљевима.

Не знате која вам улога најбоље пристаје

Људи често траже боље прилике или изазове када се пријављују за нову улогу у новој компанији, тако да рећи да не знате која вам улога највише одговара није добро. То сугерише недостатак јасног правца у каријери или циљева, и да нисте одвојили време да процените своје вештине, снаге и интересе.

Такође може показати несклад између онога што тражите и онога што посао нуди. Послодавци желе да осигурају добру усклађеност између ваших циљева и улоге на послу. Боље је да се фокусирате на елементе посла који вас узбуђују и зашто сте заинтересовани за ову посебну улогу и компанију.

Не знате ништа о компанији или индустрији

Никада не долазите на интервју неприпремљени. Рећи интервјуеру да не знате ништа о компанији или индустрији показује недостатак припреме, што може бити интерпретирано као знак да нисте озбиљно заинтересовани за позицију. Такође се лоше одражава на вашу радну етику, јер компаније преферирају да запошљавају кандидате који показују иницијативу и посвећеност, чак и у раним фазама процеса запошљавања.

Индеед наводи десет ствари које би неко требало да зна о компанији пре него што оде на интервју, а то укључује историју компаније, њену јединствену продајну понуду, клијенте, услуге, производе и конкуренте.

Такође можете проверити најновије вести о компанији или индустрији како бисте сазнали о трендовима и тренутним проблемима с којима су се суочили и како су их решили. Ово вам може омогућити да споменете релевантне детаље током интервјуа и тако покажете своје знање о индустрији или области.

Желите да покренете своју компанију

Послодавци увек траже кандидата који је посвећен и који ће се дугорочно уклопити у улогу. Тако да, рећи интервјуеру да желите да покренете своју компанију у истој индустрији може бити забрињавајуће за њих. Они би улагали време и ресурсе у вашу обуку, што носи ризик да искористите њихове ресурсе, знање или контакте за своје добро. Помињање ваших предузетничких амбиција може сугерисати да је ваш главни фокус будућност вашег посла, а не допринос успеху компаније за коју се пријављујете.

Боље је да формулишете своје дугорочне циљеве каријере са фокусом на развој вештина и дугорочан допринос. Овај приступ показује да сте усмерени на улогу и узбуђени што ћете допринети успеху компаније, што је оно што послодавци желе да виде код кандидата.

Немате питања

Период за питања је прилика да сазнате више о култури компаније, динамици тима и специфичностима улоге. Ако не поставите питања, пропуштате драгоцене информације које би вам могле помоћи да одлучите да ли је улога добра за вас. Уместо тога, треба да припремите питања прилагођена особи с којом разговарате. Ако знате с ким ћете разговарати, потражите информације о тој особи путем сајта компаније или мрежа попут ЛинкедИн-а како бисте добили увид у њену прошлост.

На пример, можете рећи: „Видео сам у вашем профилу да сте раније радили у конкурентској компанији, шта мислите да је разлика у култури између ове компаније и ваше претходне?“ или „Већ неколико година сте у овој улози/компанији, шта вас је учинило успешним током ваше каријере?“

Постављање промишљених питања помаже да покажете да сте размотрили како се ваши циљеви уклапају у улогу, како можете допринети тиму и како можете расти унутар компаније. Интервјуи нису само прилика да докажете своје квалификације, већ и да се представите као компатибилан и ентузијастичан потенцијални члан тима.

Запамтите, током интервјуа је важно да разговор тече природно, тако да вежбајте унапред како бисте имали добру представу о томе како можете оставити позитиван утисак и добити посао!

Форбс