Како истичу, "у условима редовног одвијања железничког саобраћаја, прелажењем преко пруге на недозвољеним местима, кретањем по колосецима или задржавањем на њима, грађани директно угрожавају свој живот, али и безбедност саобраћаја возова".
Из "Инфраструктуре железнице Србије" објашњавају да железничка композиција има зауставни пут између 700 и 1.000 метара, и воз не може, попут аутомобила, да закочи у месту, нити да у вожњи скрене са колосека, те је довољна само мала неопрезност и непажња да се у таквим ситуацијама догоди несрећа.
"Не приближавајте се струјном колу!"
Поред тога, како истичу, "изнад железничке пруге се налази контактна мрежа под изузетно високим напоном, кроз који пролази струја од чак 25.000 волти. Због високог напона, да би се догодио струјни удар није потребно да се додирне контактна мрежа изнад пруге. Довољно је само да се уђе у струјно коло, које може бити чак и неколико метара удаљено од каблова контактне мреже. У таквим ситуацијама, готово по правилу се догађају несреће са трагичним последицама."
"Имајући у виду све опасности које са собом носи било какво неовлашћено и незаконито кретање по колосецима и у близини пруге, још једном апелујемо и упозоравамо да то није дозвољено и да се у близини железничке инфраструктуре грађани морају понашати пажљиво и одговорно како би се спречило да неко настрада и сачували људски животи", пише у саопштењу предузећа „Инфраструктура железнице Србије".