Највише ризикују возачи који живе у густо насељеним урбаним срединама и углавном возе на кратким релацијама при ниским брзинама.
- Ако стално возите при ниским брзинама - посебно на кратким релацијама - мотор се никада не загреје довољно да сагори наслаге. С временом то може да доведе до накупљања наслага у вентилима, и на клиповима у издувном систему - изјавио је представник Bumper-а.
Додао је како у најгорем случају, накупљање наслага може да узрокује блокаду мотора, а замена може да коштати хиљаде евра.
Фото: Профимедиа
- Модерни мотори дизајнирани су да повремено раде при вишим брзинама. Вожња ауто-путем омогућава мотору да се потпуно загреје, што помаже гориву да очисти и подмаже компоненте - рекао је.
Стручњаци за кварове из британског АА (Automobile Association) раније су упозорили да се Diesel Particulate Filter (DPF – филтер честица код дизел мотора) може зачепити ако се аутомобил користи искључиво за кратке вожње. Зачепљен филтер може да доведе до смањене снаге и перформанси мотора, повећане потрошње горива, па чак и озбиљног оштећења мотора. У тежим случајевима, возило може да уђе у такозвани limp mode – начин рада са смањеном снагом – при чему брзина може да буде ограничена на највише 65 км/х.
Прочитајте још
Фото: Профимедиа
Из АА-ја наглашавају да би једном недељно требало возити ауто-путем како би се спречило зачепљење филтера, још једном потврђујући важност повременог “прочишћавања” мотора кроз дужу и бржу вожњу, пише британски Експрес.
- Ако аутомобил користите искључиво за кратке вожње, можда се неће довољно загрејати како би покренуо регенерацију мотора, што може да узрокује зачепљење и потенцијални квар - објашњавају аутомеханичари.
- Зато, ако возите дизелски аутомобил, треба повремено да возите на дужим релацијама како би DPF остао чист и исправан. Ако вам се упали лампица за DPF, крените на дужу и бржу вожњу, а вожња аутопутем је најделотворнија за чишћење."