Najviše rizikuju vozači koji žive u gusto naseljenim urbanim sredinama i uglavnom voze na kratkim relacijama pri niskim brzinama.
- Ako stalno vozite pri niskim brzinama - posebno na kratkim relacijama - motor se nikada ne zagreje dovoljno da sagori naslage. S vremenom to može da dovede do nakupljanja naslaga u ventilima, i na klipovima u izduvnom sistemu - izjavio je predstavnik Bumper-a.
Dodao je kako u najgorem slučaju, nakupljanje naslaga može da uzrokuje blokadu motora, a zamena može da koštati hiljade evra.
Foto: Profimedia
- Moderni motori dizajnirani su da povremeno rade pri višim brzinama. Vožnja auto-putem omogućava motoru da se potpuno zagreje, što pomaže gorivu da očisti i podmaže komponente - rekao je.
Stručnjaci za kvarove iz britanskog AA (Automobile Association) ranije su upozorili da se Diesel Particulate Filter (DPF – filter čestica kod dizel motora) može začepiti ako se automobil koristi isključivo za kratke vožnje. Začepljen filter može da dovede do smanjene snage i performansi motora, povećane potrošnje goriva, pa čak i ozbiljnog oštećenja motora. U težim slučajevima, vozilo može da uđe u takozvani limp mode – način rada sa smanjenom snagom – pri čemu brzina može da bude ograničena na najviše 65 km/h.
Pročitajte još
Foto: Profimedia
Iz AA-ja naglašavaju da bi jednom nedeljno trebalo voziti auto-putem kako bi se sprečilo začepljenje filtera, još jednom potvrđujući važnost povremenog “pročišćavanja” motora kroz dužu i bržu vožnju, piše britanski Ekspres.
- Ako automobil koristite isključivo za kratke vožnje, možda se neće dovoljno zagrejati kako bi pokrenuo regeneraciju motora, što može da uzrokuje začepljenje i potencijalni kvar - objašnjavaju automehaničari.
- Zato, ako vozite dizelski automobil, treba povremeno da vozite na dužim relacijama kako bi DPF ostao čist i ispravan. Ako vam se upali lampica za DPF, krenite na dužu i bržu vožnju, a vožnja autoputem je najdelotvornija za čišćenje."