У просеку, аутомобил након три године изгуби трећину своје почетне цене, али возила у жутој боји задржавају вредност боље од већине. Разлог лежи у мањој заступљености ових боја на тржишту – потражња је већа од понуде, што подиже цену при препродаји.
Када су у питању пикапови, посебно се издвајају наранџаста и зелена као пожељне боје. Иако наранџаста није међу најпопуларнијима, постала је готово заштитни знак робусних и спортских модела попут Форд Раптор или Тоyота Тацома ТРД Про. Због реткости, ови аутомобили дуже задржавају високу вредност.
Слично важи и за СУВ возила, најпопуларнији сегмент аутомобила у САД. И овде упадљиве боје – наранџаста, зелена и жута – доприносе бољем очувању вредности, док беле и црне варијанте имају слабије резултате при даљој продаји.
Код лимузина се прати општи тренд, али је занимљиво да је зелена у овом сегменту међу најмање траженим бојама, иако се на ширем тржишту котира високо по питању очувања вредности.
Фото: Профимедиа
Купци породичних аутомобила, попут моноволумена (миниванова), углавном избегавају јарке и необичне боје и радије бирају неутралне тонове – зелену, браон и сиву. Ове боје код оваквих возила задржавају вредност боље од жуте или наранџасте, које често нису ни у понуди за овакве моделе.
Прочитајте још
С друге стране, код купеа и кабриолета, купци често бирају смелије боје које одражавају лични стил. Жута, наранџаста и друге јарке нијансе знатно подижу вредност ових аутомобила, док класичне црна, бела и сребрна имају нижу цену код препродаје.
Истраживање је показало и да у великим америчким градовима – попут Мајамија, Њујорка, Лос Анђелеса и Даласа – жута боја најбоље задржава вредност. Бела се, међутим, у већини регија показала као боја која најбрже губи на цени, а понегде је чак и црна лошије прошла.
Закључак: иако су црна, бела и златна међу најзаступљенијим бојама на тржишту, оне не пружају предност када је реч о задржавању вредности. Ређе и живописније боје често доносе већу зараду власницима јер је потражња већа од понуде.
(Блиц)