Замислите да вам усред недеље нестане струја, позовете хитног електричара, платите готово 450 евра (око 50.000 динара), а проблем остане нерешен. Управо то се догодило 64-годишњој Гити Бернхарт-Добрин из Берлина, која је постала пример упозорења на све чешће онлајн преваре са “мајсторима доступним 24 сата”.

Неуредан рачун и сумњива услуга

У августу ове године становници берлинског Фридрихсхајна чули су за Гиту, којој је прегорело светло у купатилу. У журби је на интернету нашла сајт представљен као хитна 24-часовна служба. Електричар је стигао брзо, тврдећи да је узрок пожар на каблу у разводној кутији. Уместо озбиљне поправке, само је обмотао кабл изолир траком, без замене дела.

Рачун који је после тога уследио био је још већи шок: 51 евро за долазак, 198 евра по сату рада, па све дупло јер је била недеља, укупно 447 евра. Плаћено картицом, а светло и даље није радило.

Када је новинар листа "Билд" затражио рачун, из фирме су тврдили да су га "већ слали", али верзија послата мејлом није имала ни адресу, ни опис радова, само цифру. Потрошачки центар у Берлину оценио је случај као типичну превару и истакао да сваки мајстор мора да изда исправан рачун како би била могућа правна заштита.

Како је решено и шта је проблем

Дан касније, управник зграде послао је свог електричара. Он је заменио прегорели кабл за неколико минута и отклонио квар без икаквих компликација. Управник је био спреман да надокнади трошак, али само уз званичан рачун, који Гита никада није добила.

(БизПортал)