Уочи празника, једно од најчешћих питања међу верницима јесте да ли је кићење новогодишње јелке у супротности са православном традицијом. Иако се мишљења често разликују, црква на ово питање даје једноставан, али дубоко симболичан одговор.
Пречасни јереј инж. хаџи Жељко Јовановић објашњава да јелка сама по себи није грех нити разлог за осуду, али наглашава да православни верници имају свој главни празнични симбол - бадњак. Ипак, занимљива легенда из руске традиције открива да и јелка има своје посебно симболичко место међу обичајима, због чега су је многи хришћани с временом прихватили као део зимског празничног угођаја.
Фото: Профимедиа
Да ли је грех китити јелку?
Пречасни јереј инж. хаџи Жељко Јовановић каже:
- Календарска нова година пада недељу дана пред прославу једног од наших најрадоснијих празника Божић и ми православни хришћани пред Божић китимо бадњак, уносимо га у кућу, стављамо испод њега сламу, жито, кукуруз и тиме се трудимо да симболизујемо Витлејемску пећину.
Прочитајте још
Е сад, дешава се да људи у новој години ките и јелку. Ја сам чуо за једну традицију, то је легенда у ствари у Русији, да када се Господ родио у Витлејемској пећини, да су му људи принели дарове разне, али му је и природа принела од својих дарова. Тако је јабука дала свој плод, крушка свој, а јелка није имала шта да принесе.
И онда се звезда сажалила на њу и обасјала је да је она сва сија тога дана, да има у том сјају, лепоти, да то принесе Господу. И ето, то кићење јелке донекле то симболизује. Увек на врх јелке стављамо ону звезду која то на неки начин симболизује - ту звезду која је водила мудраце.
Тако да на тај начин људи исто исказују љубав, али ми православни хришћани ипак китимо, украшавамо бадњак.