Тунел Тианшан Шенгли дуг 22,13 км, описан као најдужи тунел за брзе путеве на свету, јуче је отворен за саобраћај, према извештају кинеске службене државне новинске агенције Синхуа.
Налази се у кинеској аутономној регији Синђијанг Угур, а протеже се испод средишњег дела планине Тианшан и део је аутопута Г0711, који је такође јуче отворен за саобраћај.
Преусмеравањем саобраћаја кроз тунел, пројекат смањује путовање које је пре трајало неколико сати преко планинског терена на око 20 минута. Аутопут је намиењен јачању веза између урбаних средишта северног и јужног Синђианга. Постојећим путним мрежама такође је повезан са главним привредним регијама, укључујући Пекинг-Тианђин-Хебеи, делту реке Јангце, подручје Великог залива Гјангдонг-Хонг Конг-Мацао и регију Ченгду-Чонгкинг. Коридор је позициониран као део ширих саобраћајних веза између источних привредних подручја Кине и земаља широм Евроазије.
Планински ланац Тианшан протеже се отприлике 2.500 км кроз средишњи Синђианг, одвајајући Урумки на сјеверу од Корле на југу, пише Tunnels And Tunnelling.
Сa новiм брзiм putem којi је сада у функцији, време путовања између два града смањено је сa око седам сати на отприлике три сата.
Прочитајте још
Изградња брзog puta трајала је пет година.
Пројекaт обухваtа 324,7 км и укључује укупна улагања од 46,7 милијарди јуана (око 5,60 милијарди еvра).
Фото: Профимедиа
Дeоница дуга 11 км укључује 14 мостова и пет тунела, што резултира сразмером мостова и тунела већим од 90%.
Сам тунел Тианшан Шенгли дуг је 22,13 км и досеже максималну дубину од 1.112,2 м. Прелази преко 16 геолошких раседних зона и изграђен је у условима који су укључивали високо напрезање тла, јаку сеизмичку активност, строге еколошке захтеве, екстремну хладноћу и велику надморску висину. Пролазећи кроз леднике, травњаке, шумовите долине, пустињу Гоби и мочваре, аутопут је намењена подршци теретном саобраћају, туризму и ближој економској интеграцији између северног и јужног Синђианга.