Tunel Tianšan Šengli dug 22,13 km, opisan kao najduži tunel za brze puteve na svetu, juče je otvoren za saobraćaj, prema izveštaju kineske službene državne novinske agencije Sinhua.
Nalazi se u kineskoj autonomnoj regiji Sinđijang Ugur, a proteže se ispod središnjeg dela planine Tianšan i deo je autoputa G0711, koji je takođe juče otvoren za saobraćaj.
Preusmeravanjem saobraćaja kroz tunel, projekat smanjuje putovanje koje je pre trajalo nekoliko sati preko planinskog terena na oko 20 minuta. Autoput je namienjen jačanju veza između urbanih središta severnog i južnog Sinđianga. Postojećim putnim mrežama takođe je povezan sa glavnim privrednim regijama, uključujući Peking-Tianđin-Hebei, deltu reke Jangce, područje Velikog zaliva Gjangdong-Hong Kong-Macao i regiju Čengdu-Čongking. Koridor je pozicioniran kao deo širih saobraćajnih veza između istočnih privrednih područja Kine i zemalja širom Evroazije.
Planinski lanac Tianšan proteže se otprilike 2.500 km kroz središnji Sinđiang, odvajajući Urumki na sjeveru od Korle na jugu, piše Tunnels And Tunnelling.
Sa novim brzim putem koji je sada u funkciji, vreme putovanja između dva grada smanjeno je sa oko sedam sati na otprilike tri sata.
Pročitajte još
Izgradnja brzog puta trajala je pet godina.
Projekat obuhvata 324,7 km i uključuje ukupna ulaganja od 46,7 milijardi juana (oko 5,60 milijardi evra).
Foto: Profimedia
Deonica duga 11 km uključuje 14 mostova i pet tunela, što rezultira srazmerom mostova i tunela većim od 90%.
Sam tunel Tianšan Šengli dug je 22,13 km i doseže maksimalnu dubinu od 1.112,2 m. Prelazi preko 16 geoloških rasednih zona i izgrađen je u uslovima koji su uključivali visoko naprezanje tla, jaku seizmičku aktivnost, stroge ekološke zahteve, ekstremnu hladnoću i veliku nadmorsku visinu. Prolazeći kroz lednike, travnjake, šumovite doline, pustinju Gobi i močvare, autoput je namenjena podršci teretnom saobraćaju, turizmu i bližoj ekonomskoj integraciji između severnog i južnog Sinđianga.