„Започели су разговори представника Агенције за безбедност саобраћаја и Министарства унутрашњих послова о новој минималној цени која би, како сада показује 'математика', за Б категорију требало да кошта минимално 140.000 динара”, рекао је за Бету представник те коморе Младен Рашета.

Он је рекао да је држава последњи пут прописала минималну цену 2012. године, а од тада је бензин скупљи 100 динара, аутомобили за обуку су са 9.000 евра поскупели на 16.000 евра, а плате инструктора су биле 40.000, а сада би минимално требало да буду 100.000 динара.

Додао је да су ауто-школама неопходни добри возачи инструктори и савремени аутомобили ради обуке јер се кандидат не може обучавати на старом возилу, а затим возити технолошки далеко напредније.

Рашета је рекао да држава прописује минималну цену због тога што је неопходна квалитетна обука возача, а да је безбедна вожња од општег интереса за грађане и саобраћај. Максимална цена, како је додао, до сада није прописивана, већ је њу регулисало тржиште.

„Проблем је што постоје ауто-школе које желе брзо да дођу до новца, па запошљавају мање квалитетне инструкторе и користе старију опрему”, казао је Рашета.

Он је рекао да утврђену цену од 140.000 динара треба да одобри МУП и Влада Србије „који су вољни да саслушају предлог ауто-школа”.

Рашета је рекао да су ауто-школе последњих месеци већ кориговале цену, највише за Б категорију, са око 60.000 динара на око 100.000, колико наплаћују у Новом Саду.

Најјефтинија обука је, према његовим речима на југу Србије где је око 60.000, колико је минимална прописана, а како се иде ка северу Србије цена је све већа, мада је у Београду због конкуренције великог броја ауто-школа од 70 до 80.000 динара.

„Грађани за обуку не треба да бирају најјефтинију ауто-школу јер то не значи да ће добити и најквалитетнију обуку и безбедно управљати возилом”, рекао је Рашета.

(Политика)

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".