Често се из трговине вратимо са више купљене робе и више потрошеног новца него што смо планирали.

Иако је савета како да избегнемо импулсивну куповину све више, то је све теже, због домишљатости трговаца који су у сарадњи с психолозима и проучавању наших навика и склоности “произвели” доста трикова којима нам извлаче новац и картице из новчаника.

Доносимо 13 таквих трикова па сами нађите начин да их на време препознате и избегнете додатни трошак:

1. Натпис “распродаја”

Иако излог радње вришти “све у пола цене”, након што сте ушли у продавницу јасно вам је да да и није баш тако. Међутим, једном кад уђете, већа је вероватноћа да ћете нешто ипак да купите.

2. Велика шопинг-колица

Колица нису ту зато да би вам олакшала куповину већ зато да бисте у њих могли да потрпате што је могуће више ствари (које вам нису потребне). Појавила су се 30-их година прошлог века.

3. Свеже пециво на улазу

Свеже пециво, баш као и цвеће углавном су смештени тик до улаза у супермаркет. Мами вас мирис топлог пецива? То није случајно.

4. Где је млеко?

Прошли сте целу радњу како бисте купили литар млека. Ништа необично. Млечни производи и они које најчешће купујемо обично су скривени у задњем делу трговине како бисте обишли све полице док не дођете до траженог производа. Успут ће вам сигурно нешто ‘запети за око’.

5. Здесна налево

Трговци ће купца навести да се креће здесна налево. Тако ће вам ствари на полицама бити баш надохват десне руке.

6. У равни ока

Најскупљи мајонези налазиће се на полици која вам је у равни ока како бисте баш њу ставили у своја колица. Мајонез који је јефтинији биће у најнижем реду. Ово важи за све врсте производа.

7. У равни дечјег ока

Трговци су, наравно, мислили и на децу – све веће потрошаче. Производи које они желе налазе се у њиховом видокругу.

8. Не можете да се крећете

Да ли сте приметили да супермаркети често имају презентације и дегустације, а током највећег дела времена у продавници су постављени и засебни штандови с “посебним понудама”. То је смишљено како би вас успорили и како би вам пажњу усмјерили на нове производе које трговци желе да купите.

9. Дирај ме!

Артикли ће бити сложени тако да их можете опипати, јер једном кад опипате материјал кошуље, на пример, већа је могућност да ћете је и купити.

10. Топле јарке боје

Људе привлаче топле и јарке боје па трговци за логотипе и спољашње уређење бирају црвену, наранџасту и жуту. То ће нас привући да уђемо у радњу чија ће унутрашњост ипак бити у хладнијим тоновима јер ћемо, уз смирујућу зелену, више да потрошимо.

11. Гласна музика

Трештање из звучника натераће вас да се што пре одлучите да купите нешто и “побегнете” из радње остављајући места за другог купца. Али, у продавници са скупим стварима ће вас дочекати другачија музика. Тако, уколико купујете веренички прстен, свираће вам класична музика.

12. Краткорочна понуда

Знате оно кад ставе натпис “снижено само још два дана”? То је низак ударац на потребу да нешто имамо сад и одмах и да не пропустимо прилику.

13. Слаткиши и ситнице док чекате у реду

Није чудо што је простор око касе препун свега, од слаткиша до марамица за брисање наочара… Овде су углавном пласирани мање скупи артикли на које није тешко потрошити нешто новца док чекате да дођете на ред за плаћање.

БОНУС ВИДЕО:

 

 

 

(Радио Сарајево/Инвеститор)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".