- Па не можемо рећи да одобравамо, али свакако разумемо поступак учитељице. Не могу и не желим да говорим у њено име, али свакако разумем овај израз незадовољства и разочарања у систем вредновања. Јер то значи да после читаве школске године све оно праћење, проверавање, оцењивање нема никаквог смисла ако сви они на крају морају да имају закључну оцену одличан - рекла је за РТЛ Бранка Штефок Бојаџија, директорка ОШ Боровје.
Закључивање је изгледало овако: наставница би за ученике написала "не препознаје темељне појмове и стручне називе" или "ни уз помоћ учитеља не успева да репродукује наставне садржаје", уписала би мноштво јединица у дневник, а на крају би закључила одличан. Закључивала је петице и онима који су имали само јединице и ученицима који су имали двојке и тројке.
Директорка каже да се сада ништа не може учинити по том питању.
- Сведочанства су издата, наши осмаци су уписани у своје средње школе и гимназије тако да је поступак за ову школску годину завршен - каже равнатељица Штефок Бојаџија.
Прочитајте још
- Када би се мене питало, она би била особа године, а врло лако јој се може догодити опомена, казна… Јер ако ви имате ситуацију да вам 90 посто ученика има одличну оцену, а овде је 100 посто у питању. Није то велика разлика. Ових 100 посто, то је порука, ових 90, 80 или 70 је ужас. Али учестали ужас у нашим школама - рекао је Жељко Стипић, шеф синдиката Препород.
И директорка и синдикалиста слажу се да је дошло до инфлације одликаша и притиска родитеља на рад наставника.
- Прво су почеле да нестају те најслабије оцене па је најслабија оцена постала тројка. И мање-више онда имали сте четворке, петице. И прича је ишла у том смеру да када имате све петице, онда више ништа није петица - вели Стипић. Управо се то догодило у ОШ Боровје.
- Учитељи су дужи низ година изложени различитим изазовима и притисцима и миц по миц, мало помало, током свих ових школских година, ја бих рекла да говоримо и уназад 10 или 20 година, помало попуштају и смањују критеријуме оцењивања. И не бих рекла да могу објективно да оцењују уз све те притиске и изазове које носи њихов рад данас - коментарисала је директорка.
Наставница биологије није хтела с новинарима РТЛ-а да разговара о својим мотивима закључивања петица баш свим ученицима у школи па остаје нејасно зашто је то учинила. Но, екипа емисије "Потрага" сазнаје да је наставница до сада свој посао обављала професионално и стручно те да је била на гласу као једна од најстрожих наставница. Део родитеља је огорчен. Кажу да су њихова деца кроз целу годину учила, а на крају добила петицу као и остали који то својим радом нису заслужили.
Из Министарства науке и образовања кажу да немају сазнања о случају из ОШ Боровје па су новинаре упутили Агенцији за васпитање и образовање. Агенција је половично одговорила на постављена питања, али су на крају навели како се противе притисцима и сугеришу родитељима да прописаним начином штите своја права.
- Министарство и цео тај апарат који започиње са школом такве ствари не занимају. Када се догоди неки ексцес, онда гледају како да се ствари помету под тепих, а ако ни то није могуће, онда се настоји деловати тако да време учини своје - говори Стипић.
- Школа заиста ради пуно, сјајно, имамо јако богат курикулум, присутни смо у међународним пројектима, имамо много младих учитељица које су генератори нових идеја, спремне су на изазове, брзе промене и мислим да корачамо позитивним снагама напред. И не бих желела да због једног изолованог случаја, једног грађанског бунта или непослушности једне учитељице падне сенка на рад свих запослених у школи и читаве школе - каже директорка Штефок Бојаџија.
Стипић каже да се то није догодило преко ноћи и да је сигуран да се овај проблем не може решити преко ноћи. - Али би требало проблем озбиљно схватити и кренути у враћање дигнитета оцени, а онда преко оцене оцењивачима, значи учитељској струци - сматра синдикалиста.
БОНУС ВИДЕО:
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".