Лет прототипа је трајао 33 минута од базе у Сачеону, саопштио је одсек јужнокорејске војске.
Авион је први из флоте од шест прототипа КФ-21 које је направила Јужнокорејска авиоиндустрија, а планирано је да се до 2026. године обави више од 2.000 тестова на овим ловцима.
Очекује се да у јужнокорејском ратном ваздухопловству до 2030. годне буде 120 тих авиона.
Програм води влада Јужне Кореје, која држи 60% удела у програму. Индонезија је преузела 20% удела у програму 2010. године, а преосталих 20% држе приватни партнери, укључујући произвођача Кореа Аероспаце Индустриес (КАИ). КАИ КФ-Кс је други програм развоја домаћег борбеног авиона Јужне Кореје.
У априлу 2021. године, први прототип је завршен и представљен током церемоније увођења у седишту КАИ на аеродрому Сачеон.
Прочитајте још
Напредни вишенаменски пројекат млазног ловца КФ-Кс , намењен производњи модерних ратних авиона који ће заменити застареле јужнокорејске авионе Ф-4Д/Е Пхантом 2 и Ф-5Е/Ф Тигер 2, први пут је најавио у марту 2001. јужнокорејски председник Ким Дае- јунг на церемонији доделе диплома на Академији ваздухопловних снага Кореје. Захтеве за истраживање и развој (Р&Д) одредио је заједнички начелник штабова 2002.18 Пројекат се сматрао изузетно амбициозним, са Корејским институтом за анализе одбране (КИДА, истраживачки центар министарства одбране) сумња у способност земље да заврши компликовани пројекат.
Фаза развоја имала је бројна кашњења и одлагања, а расправљало се о њеној економској цени, али је пројекат добио обновљено интересовање након студије изводљивости из 2008. и напада Северне Кореје 2010. године. Иако је пројекат носио ризике и очекивани трошак по јединици био би знатно већи од куповине од страних произвођача, сматрало се да је развој домаће одбрамбене индустрије од националног значаја и очекивало се да ће имати таласни ефекат на високотехнолошке индустрије.
Дизајн и развој КФ 21:
Почетни циљ програма био је да се развије вишенаменски ловац са два мотора са једним седиштем са стелт способностима које превазилазе и Дассаулт Рафале и Еурофигхтер Типхоон, али мање од Лоцкхеед Мартин Ф-35 Лигхтнинг 2. Центар за развој концепта и примене система оружја Универзитета Конкук саветовао је да КФ-Кс треба да буде супериорнији у односу на Ф-16, са 50% већим борбеним дометом, 34% дужим животним веком авиона, бољом авиоником, активним електронски скенирани низ (АЕСА) радар, ефикасније електронско ратовање и веза за пренос податакаспособности. Њихове препоруке су такође специфицирале отприлике 50.000 фунти-силе (220.000 Н) потиска из два мотора, суперсонично пресретање и крстарење, као и вишенаменске способности. Ваздухопловство Републике Кореје (РОКАФ) је касније смањило захтеве пројекта на ловац генерације 4.5 са ограниченим стелт могућностима.
Јужна Кореја је поседовала 65% потребне технологије за производњу КФ-Кс и тражила је сарадњу са другим земљама. Да би се олакшао трансфер технологије, Агенција за развој одбране (АДД) је предложила два основна концепта за КФ-Кс: Ц103, који је подсећао на Ф-35 и Ц203, који је личио на европске ловце са предњим канадерима (одабрани дизајн би зависио од тога да ли је постигнут договор о развоју са америчким или европским партнерима).
Ц501 ( ака КФКС-Е) био је трећи дизајн, који је предложио КАИ [17] и подржан од стране Администрације програма за набавку одбране (ДАПА), који је покушао да смањи трошкове мањим, једномоторним ловцем , али је имао инфериорне перформансе у односу на Ф-16 и био је неприкладан за велики ваздушни простор Индонезије. РОКАФ је преферирао предности двомоторног дизајна, са бољим борбеним перформансама и безбедношћу, и већим оквиром авиона са простором за надоградњу. Ове надоградње би могле довести до будуће рекласификације у ловац пете генерације, док је Ц501 био ближи четвртој генерацији.
Када је развојни тим почео да дизајнира КФКС у децембру 2015. године, истраживање и дизајн су спроведени на основу конфигурације Ц103. Након што је од АДД-а добио основне цртеже Ц103, Ц104 и Ц105, развојни тим је направио експериментални модел Ц105 и започео експеримент у аеротунелу на новодизајнираном Ц107, који је повећао величину авиона и повећао максимално узлетање тежина. Након отприлике две године различитих експеримената у аеротунелу, 2018. године, Ц109 који су предложили АДД и КАИ одлучено је да буде прототип дизајна КФКС-а.
Локид Мартин је пристао да пренесе две десетине технологија Ф-35А као део купопродајног уговора. Међутим, америчка влада је блокирала пренос четири виталне технологије:
- АЕСА радар
- Инфрацрвено претраживање и праћење (ИРСТ)
- Електро-оптичко циљање (ЕО ТГП)
- Ометач радио фреквенција (РФ ометач). Јужна Кореја је стога морала да развија ове технологије у земљи.
Ревизија из 2015. проценила је да је 87% технологија за пројекат обезбеђено. 23 Идејни пројекат је завршен у јуну 2018. У септембру 2019, критички преглед дизајна испитао 390 скупова техничких података и потврдио да је КФ-Кс адекватан захтевима РОКАФ-а.
ОПШТЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ КФ-21:
Посада: 1 или 2
Дужина: 16,9м
Распон крила: 11,2м
Висина: 4,7м
Површина крила: 46,5м
Празна тежина: 11.800кг
Бруто тежина: 17.200кг
Максимална тежина при полетању: 25.400кг
Погон: 2 × Генерал Елецтриц Ф414 -ГЕ-400К турбовентилатор са накнадним сагоревањем, 57,8 кН потиска сваки
ПЕРФОРМАНСЕ КФ-21:
Максимална брзина: 1,81 Маха
Домет: 2.900км
НАОРУЖАЊЕ КФ-21:
Тачке за качење наоружања: 10 (шест испод крила и четири испод трупа)
- РАКЕТЕ за КФ-21:
Ракете ваздух-ваздух:
- МБДА Метеор
- АИМ-120 АМРААМ
- Диехл ИРИС-Т
- АИМ-9Кс Сидевиндер
Ракете ваздух-земља:
- Таурус КЕПД 350
- АГМ-65
Противбродске ракете:
- АГМ-84 Харпун
- Корејска ракета ваздух-ваздух кратког домета
- Корејска ракета средњег до великог домета ваздух-ваздух
- Корејска ракета великог домета ваздух-земља
- Корејска ракета велике брзине против зрачења
- Корејска противбродска ракета суперсониц спеед
- БОМБЕ за КФ-21:
Слободно падајуће бомбе:
- Мк.81/82/83/84
- ГБУ-39/Б СДБ
- ЦБУ-105 ВЦМД
Прецизно вођене бомбе:
- ЈДАМ
- ГБУ-54/56 ЉДАМ
- ГБУ-12 ЛГБ
- КГГБ
БОНУС ВИДЕО:
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".