Let prototipa je trajao 33 minuta od baze u Sačeonu, saopštio je odsek južnokorejske vojske.

Avion je prvi iz flote od šest prototipa KF-21 koje je napravila Južnokorejska avioindustrija, a planirano je da se do 2026. godine obavi više od 2.000 testova na ovim lovcima.

Očekuje se da u južnokorejskom ratnom vazduhoplovstvu do 2030. godne bude 120 tih aviona.

Program vodi vlada Južne Koreje, koja drži 60% udela u programu. Indonezija je preuzela 20% udela u programu 2010. godine, a preostalih 20% drže privatni partneri, uključujući proizvođača Korea Aerospace Industries (KAI). KAI KF-Ks je drugi program razvoja domaćeg borbenog aviona Južne Koreje.

Foto:Profimedia

 

U aprilu 2021. godine, prvi prototip je završen i predstavljen tokom ceremonije uvođenja u sedištu KAI na aerodromu Sačeon.

Napredni višenamenski projekat mlaznog lovca KF-Ks , namenjen proizvodnji modernih ratnih aviona koji će zameniti zastarele južnokorejske avione F-4D/E Phantom 2 i F-5E/F Tiger 2, prvi put je najavio u martu 2001. južnokorejski predsednik Kim Dae- jung na ceremoniji dodele diploma na Akademiji vazduhoplovnih snaga Koreje. Zahteve za istraživanje i razvoj (R&D) odredio je zajednički načelnik štabova 2002.18 Projekat se smatrao izuzetno ambicioznim, sa Korejskim institutom za analize odbrane (KIDA, istraživački centar ministarstva odbrane) sumnja u sposobnost zemlje da završi komplikovani projekat.

Faza razvoja imala je brojna kašnjenja i odlaganja, a raspravljalo se o njenoj ekonomskoj ceni, ali je projekat dobio obnovljeno interesovanje nakon studije izvodljivosti iz 2008. i napada Severne Koreje 2010. godine. Iako je projekat nosio rizike i očekivani trošak po jedinici bio bi znatno veći od kupovine od stranih proizvođača, smatralo se da je razvoj domaće odbrambene industrije od nacionalnog značaja i očekivalo se da će imati talasni efekat na visokotehnološke industrije.

Dizajn i razvoj  KF 21:

Početni cilj programa bio je da se razvije višenamenski lovac sa dva motora sa jednim sedištem sa stelt sposobnostima koje prevazilaze i Dassault Rafale i Eurofighter Tiphoon, ali manje od Lockheed Martin F-35 Lightning 2. Centar za razvoj koncepta i primene sistema oružja Univerziteta Konkuk savetovao je da KF-Ks treba da bude superiorniji u odnosu na F-16, sa 50% većim borbenim dometom, 34% dužim životnim vekom aviona, boljom avionikom, aktivnim elektronski skenirani niz (AESA) radar, efikasnije elektronsko ratovanje i veza za prenos podatakasposobnosti. NJihove preporuke su takođe specificirale otprilike 50.000 funti-sile (220.000 N) potiska iz dva motora, supersonično presretanje i krstarenje, kao i višenamenske sposobnosti. Vazduhoplovstvo Republike Koreje (ROKAF) je kasnije smanjilo zahteve projekta na lovac generacije 4.5 sa ograničenim stelt mogućnostima.

Južna Koreja je posedovala 65% potrebne tehnologije za proizvodnju KF-Ks i tražila je saradnju sa drugim zemljama. Da bi se olakšao transfer tehnologije, Agencija za razvoj odbrane (ADD) je predložila dva osnovna koncepta za KF-Ks: C103, koji je podsećao na F-35 i C203, koji je ličio na evropske lovce sa prednjim kanaderima (odabrani dizajn bi zavisio od toga da li je postignut dogovor o razvoju sa američkim ili evropskim partnerima).

Foto:Profimedia

 

C501 ( aka KFKS-E) bio je treći dizajn, koji je predložio KAI [17] i podržan od strane Administracije programa za nabavku odbrane (DAPA), koji je pokušao da smanji troškove manjim, jednomotornim lovcem , ali je imao inferiorne performanse u odnosu na F-16 i bio je neprikladan za veliki vazdušni prostor Indonezije. ROKAF je preferirao prednosti dvomotornog dizajna, sa boljim borbenim performansama i bezbednošću, i većim okvirom aviona sa prostorom za nadogradnju. Ove nadogradnje bi mogle dovesti do buduće reklasifikacije u lovac pete generacije, dok je C501 bio bliži četvrtoj generaciji.

Kada je razvojni tim počeo da dizajnira KFKS u decembru 2015. godine, istraživanje i dizajn su sprovedeni na osnovu konfiguracije C103. Nakon što je od ADD-a dobio osnovne crteže C103, C104 i C105, razvojni tim je napravio eksperimentalni model C105 i započeo eksperiment u aerotunelu na novodizajniranom C107, koji je povećao veličinu aviona i povećao maksimalno uzletanje težina. Nakon otprilike dve godine različitih eksperimenata u aerotunelu, 2018. godine, C109 koji su predložili ADD i KAI odlučeno je da bude prototip dizajna KFKS-a.

Lokid Martin je pristao da prenese dve desetine tehnologija F-35A kao deo kupoprodajnog ugovora. Međutim, američka vlada je blokirala prenos četiri vitalne tehnologije:

- AESA radar

- Infracrveno pretraživanje i praćenje (IRST)

- Elektro-optičko ciljanje (EO TGP)

- Ometač radio frekvencija (RF ometač). Južna Koreja je stoga morala da razvija ove tehnologije u zemlji.

Revizija iz 2015. procenila je da je 87% tehnologija za projekat obezbeđeno. 23 Idejni projekat je završen u junu 2018. U septembru 2019, kritički pregled dizajna ispitao 390 skupova tehničkih podataka i potvrdio da je KF-Ks adekvatan zahtevima ROKAF-a.

OPŠTE KARAKTERISTIKE  KF-21:

Posada: 1 ili 2
Dužina: 16,9m
Raspon krila: 11,2m
Visina: 4,7m
Površina krila: 46,5m
Prazna težina: 11.800kg
Bruto težina: 17.200kg
Maksimalna težina pri poletanju: 25.400kg
Pogon: 2 × General Electric F414 -GE-400K turboventilator sa naknadnim sagorevanjem, 57,8 kN potiska svaki

PERFORMANSE  KF-21:

Maksimalna brzina: 1,81 Maha
Domet: 2.900km

NAORUŽANJE  KF-21:


Tačke za kačenje naoružanja: 10 (šest ispod krila i četiri ispod trupa)

  • RAKETE za KF-21:

Rakete vazduh-vazduh:
- MBDA Meteor
- AIM-120 AMRAAM
- Diehl IRIS-T
- AIM-9Ks Sidevinder
Rakete vazduh-zemlja:
- Taurus KEPD 350
- AGM-65
Protivbrodske rakete:
- AGM-84 Harpun
- Korejska raketa vazduh-vazduh kratkog dometa
- Korejska raketa srednjeg do velikog dometa vazduh-vazduh
- Korejska raketa velikog dometa vazduh-zemlja
- Korejska raketa velike brzine protiv zračenja
- Korejska protivbrodska raketa supersonic speed

  • BOMBE za KF-21:

Slobodno padajuće bombe:
- Mk.81/82/83/84
- GBU-39/B SDB
- CBU-105 VCMD

Precizno vođene bombe:
- JDAM
- GBU-54/56 LJDAM
- GBU-12 LGB
- KGGB

BONUS VIDEO:

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".