Последњих дана бележи се већи број позива Комуналном предузећу "Димничар" и то од грађана који су, први пут ове године, решили да очисте димњаке и наложе "смедеревац", ако се радијатори у стану охладе. После дуже година оџачари се пењу на кровове зграда и у ужем градском језгру. Ипак, како нам је својствено да се већина послова ради у "мунут до 12", права навала се тек очекује.
Према речима Ирене Кулић, ПР "Димничара", осим позива грађана који имају индивидуална ложишта, јављају се и управници зграда тражећи чишћење канала у вишеспратницама. Она истиче да редовно чишћење и брига о димњацима сваке године доприноси штедњи и оптималном коришћењу енергената, што није случај када је ложиште запуштено.
Оџачара тренутно има довољно за потребе престонице, њих око 55, али наследника нема. Иако су се некада школовали у Грађевинској школи, ово занимање је постепено избрисано из образовног система. Млади не желе да се гараве, па и димничари деле судбину осталих занатлија.
- Имамо Центар за обуку димничара, јединствен у Србији - каже Кулићева. - Обука траје три месеца, а 80 одсто наставног фонда је практични рад. Да би могли да стекну искуство и рутину у раду потребно је око годину дана да постану оспособљени оџачари. Критеријуми за пријем кандидата на обуку су спуштени максимално.
Некада је било потребно да су завршили средњу школу, а сада могу да се пријаве са основном школом, па и са само неколико разреда. Добродошао је свако ко хоће да ради. Тренутно имамо довољно људи, али је битан план за наредни период. Ако следеће године пет димничара оде у пензију, ми морамо имати пет оспосбљених који ће их заменити.
Прочитајте још
Наша саговорница наводи да им људи одлазе, али да је адекватна зарада нешто што би их задржало. Предузеће се само издржава, а цена услуга није мењана од 2011. године када је, каже Кулићева, минимална цена рада била око 20.000 динара, а данас је 36.000 и биће повећана. На уплатници "Инфостана" димничарске услуге су најмања ставка са 1,38 динара по квадрату, односно 70 динара месечно за 50 квадрата.
Она истиче да је то веома ниска цена и да мора бити повећана, јер неће имати ко да ради, а без димничара се не може.
Оџачари имају бенефицирани радни стаж и морају бити здрави.
У КП "Димничар" се користи опрема која иде у корак са савременим трендовима у овој области. Поред индивидуалних ложишта, димничари су ангажовани и у хотелијерству и енергетици за чишћење великих котлова, резервоара.
И "Беоком" прима позиве
ДИМНИЧАРИ излазе на терен дан по пријему позива, када се повећа број чека се два-три дана, а у "пику" сезоне, када дневно буде и више од 200 грађана који окрену број, чекање може потрајати и до пет дана.
- У септембру и октобру димничари практично раде по цео дан, тако да не можемо да кажемо тачно време кад ће доћи - каже Кулићева. - Грађани могу да позову и преко "Беоком" сервиса, који има знатно већи број оператера, и тако затраже нашу услугу. Када нам се обраћају мејлом, треба да напишу име и презиме, тачну адрсу, да ли редовно плаћају "Инфостан", да ли имају индивудално ложиште.
БОНУС ВИДЕО:
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".