Последњих дана бележи се већи број позива Комуналном предузећу "Димничар" и то од грађана који су, први пут ове године, решили да очисте димњаке и наложе "смедеревац", ако се радијатори у стану охладе. После дуже година оџачари се пењу на кровове зграда и у ужем градском језгру. Ипак, како нам је својствено да се већина послова ради у "мунут до 12", права навала се тек очекује.

Према речима Ирене Кулић, ПР "Димничара", осим позива грађана који имају индивидуална ложишта, јављају се и управници зграда тражећи чишћење канала у вишеспратницама. Она истиче да редовно чишћење и брига о димњацима сваке године доприноси штедњи и оптималном коришћењу енергената, што није случај када је ложиште запуштено.

Оџачара тренутно има довољно за потребе престонице, њих око 55, али наследника нема. Иако су се некада школовали у Грађевинској школи, ово занимање је постепено избрисано из образовног система. Млади не желе да се гараве, па и димничари деле судбину осталих занатлија.

- Имамо Центар за обуку димничара, јединствен у Србији - каже Кулићева. - Обука траје три месеца, а 80 одсто наставног фонда је практични рад. Да би могли да стекну искуство и рутину у раду потребно је око годину дана да постану оспособљени оџачари. Критеријуми за пријем кандидата на обуку су спуштени максимално.

Фото:Профимедиа

 

Некада је било потребно да су завршили средњу школу, а сада могу да се пријаве са основном школом, па и са само неколико разреда. Добродошао је свако ко хоће да ради. Тренутно имамо довољно људи, али је битан план за наредни период. Ако следеће године пет димничара оде у пензију, ми морамо имати пет оспосбљених који ће их заменити.

Наша саговорница наводи да им људи одлазе, али да је адекватна зарада нешто што би их задржало. Предузеће се само издржава, а цена услуга није мењана од 2011. године када је, каже Кулићева, минимална цена рада била око 20.000 динара, а данас је 36.000 и биће повећана. На уплатници "Инфостана" димничарске услуге су најмања ставка са 1,38 динара по квадрату, односно 70 динара месечно за 50 квадрата.

Она истиче да је то веома ниска цена и да мора бити повећана, јер неће имати ко да ради, а без димничара се не може.
Оџачари имају бенефицирани радни стаж и морају бити здрави.

У КП "Димничар" се користи опрема која иде у корак са савременим трендовима у овој области. Поред индивидуалних ложишта, димничари су ангажовани и у хотелијерству и енергетици за чишћење великих котлова, резервоара.

И "Беоком" прима позиве

ДИМНИЧАРИ излазе на терен дан по пријему позива, када се повећа број чека се два-три дана, а у "пику" сезоне, када дневно буде и више од 200 грађана који окрену број, чекање може потрајати и до пет дана.

- У септембру и октобру димничари практично раде по цео дан, тако да не можемо да кажемо тачно време кад ће доћи - каже Кулићева. - Грађани могу да позову и преко "Беоком" сервиса, који има знатно већи број оператера, и тако затраже нашу услугу. Када нам се обраћају мејлом, треба да напишу име и презиме, тачну адрсу, да ли редовно плаћају "Инфостан", да ли имају индивудално ложиште.

БОНУС ВИДЕО:

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".