Једна реч посебно мучи возаче и житеље великих градова - паркинг место. Нарочито ако живе у Београду, где је проблем паркирања постао хронична појава. До те мере да возачи више не бирају ни место ни време где остављају своје "машине", а неретко дебљи крај извуку пешаци који морају да се пробијају кроз паркирана возила као кроз прашуму.

Закон каже: Тротоар је посебно уређен део пута поред коловоза намењен првенствено за кретање пешака. Дакле, "првенствено" - не искључиво.

Закон чак и дозвољава паркирање на тротоару, али САМО под јасно одређеним условима: Возач не сме да заустави или паркира возило на тротоару, осим ако је то дозвољено (регулисано) саобраћајном сигнализацијом, и ако на тротоару, када је возило паркирано, остане слободан пролаз за пешаке најмање ширине 1,60 метара, који не сме бити уз ивицу коловоза.

Да појаснимо тачку по тачку. Паркирање на тротоару је дозвољено искључиво:

Фото: М.Анђела

 

 

1) ако је то дозвољено (регулисано) саобраћајном сигнализацијом 2) ако остаје слободан пролаз за пешаке најмање ширине 1,60 метара 3) ако тај пролаз није уз ивицу коловоза

Дакле, мора да постоји саобраћајни знак да је дозвољено паркирање, да се ауто паркира уз ивицу коловоза и мора да остане најмање 1.6 метара слободног простора за пешаке.

Са друге стране, возачи кажу да једноставно немају где да паркирају. Често ни тражење паркинга далеко од куће/стана не помаже. Једноставно, много је више аутомобила него регуларних паркинг места, без обзира да ли се плаћају или не.

Пешаци, наравно, имају пуно право да кажу да их таква објашњења не интересују. Они имају право по закону да се слободно крећу тротоаром. Решење?

Решења нема на видику, нажалост, иако се о овом проблему говори већ дуго. Подземне гараже у центру сваког града са недостатком паркинга неће помоћи онима који не живе у близини такве гараже. Генерално, овај проблем постаје све већи.

Можда је стога време за нека "ирационална" решења, пошто већ не можемо да нађемо рационална? На пример, да се улица која је посебно проблематична претвори у једносмерну, а трака која је сада "вишак" претвори у паркинг.

Уосталом, то је рецепт који су возачи самоиницијативно почели одавно да примењују на неким локацијама. Једино што улица није званично једносмерна иако има само једну траку, па се проблем мимоилажења решава на разне начине...

(Б92)

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".