Често се поставља питање колико је потребно да се акумулатор испразни, али и колико је времена потребно возити да би се акумулатор напунио довољно за следеће покретање?

Стање акумулатора се може проверити једноставним тестом. Паркирајте аутомобил у мраку испред неког зида, а затим искључите мотор и укључите кратка светла. Ако светло након кратког времена почне да тамни, то је показатељ да акумулатор слаби.

Пражњење акумулатора

Акумулатори мањег капацитета код, на пример, бензинских мотора, ако преноће са укљученим осветљењем путничког простора могу да се испразне до нивоа да сутрадан више није могуће покренути мотор, што је заправо и најчешћи проблем.

Најчешће се ово дешава код акумулатора који су старији од две године - због већег броја циклуса пуњења и пражњења смањен им је капацитет.

Старија возила су најчешће опремљена само једном сијалицом путничког простора од 5W, али новија понекад имају и до три секције осветљења у разним деловима путничког простора, што знатно повећава број сијалица, односно потрошача, па их уместо једне често буде пет, што може старијем акумулатору представљати озбиљан проблем.

Пуњење акумулатора

Немачки аутоклуб (АДАЦ) препоручује помало нејасно дуже време вожње или дужу удаљеност у једном потезу уколико сте били принуђени да аутомобил упалите помоћу каблова.

Заправо, тешко се може дати тачан број километара и минута, јер вредност зависи од многих чинилаца као што су старост акумулатора, перформансе алтернатора и спољна температура.

Ипак, постоји правило - пола сата вожње, а највише цели сат у лошим условима требало би да буде довољно да акумулатор буде напуњен. У том периоду не гасите мотор. Возите нормалном брзином и не морате подизати број обртаја.

(Б92)

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".