Уз новчани део казне добијају се и казнени поени, и следи забрана управљања возилом. Уколико за 10 минута два пута прође на црвено светло, возач ће бити кажњен и за насилничку вожњу.
Црвено светло траје у зависности од фреквенције саобраћаја, али не дуже од два минута, камере снимају нон-стоп.
Камере не само да хватају возаче који пролазе на црвено и жуто светло, већ региструју и употребу сигурносног појаса, коришћења мобилног телефона, лошег престројавања, а то су све ствари које значајно утичу на настанак саобраћајних незгода.
"Нове камере су постављане код Ђерам пијаце, у Француској улици и на свим оним местима где је долазило до обарања пешака и непоштовања прописа", рекао је гостујући у Београдској хроници помоћник начелника Управе саобраћајне полиције Златко Беленцан.
Неће се евидентирати пролазак кроз жуто светло већ само кроз црвено, што ће се јасно видети већ на првом снимку. Распон казни иде од 40.000, а тамо где има елемената директног угрожавања безбедности казне иду и до 120.000 динара и 14 казнених поена.
Прочитајте још
"Судије врло воде рачуна о односу извршиоца пред судом, понашање је врло битно и зато постоји распон", рекао је Беленцан.
Уколико је возило прошло зауставну линију, а није било црвено светло онда то није прекршај, али треба прилагодити брзину и водити рачуна да не блокирате саобраћај на раскрсници.
За пролазак возила на црвено светло семафора, односно за незаустављање возила испред пешачког прелаза који је регулисан семафорима, Законом о безбедности саобраћаја на путевима прописана је новчана казна у распону од 20.000 до 40.000 динара или казна затвора у трајању до 30 дана, 6 казнених поена и заштитна мера забране управљања моторним возилом у трајању од најмање три месеца.
Није циљ пунити буџет, већ сачувати живот
Саобраћајна полиција је зауставила 61.000 возача у алкохолисаном стању, а 2.500 под дејством психоактивних супстанци. Од тога 11.000 лица је провело ноћ у просторијама за отрежњење а чак 30 одсто су повратници.
"Наш задатак је да заштитимо најрањивије, а то су пешаци", каже помоћник начелника Управе за саобраћајну полицију.
Ограничење брзине у насељеним местима, па и на већини места у Београду је 50 километара на сат. Приликом већих брзина уколико дође до саобраћајне несреће у којој се обори пешак, при већим брзинама пешак најчешће гине.
"Ми у захтевима за покретање прекршајних поступака шаљемо листинг прекршаја оних који су повратници. Нама није битно да пунимо буџет него да заштитимо сваки живот", нагласио је Златко Беленцан.
Од 2017. догодило се око две хиљаде саобраћајних незгода због проласка кроз црвено светло. Погинуло је 25 особа, а око 1.900 је лакше и теже повређено.
Локације камера
Како сазнаје Блиц, у наредном периоду сукцесивно ће у систем бити укључене и остале камере на београдским раскрсницама.
(Блиц, РТС)
БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".