Након што су се појавиле тврдње да РТС на спољну продукцију даје на стотине хиљада евра по емисији и да Јавни сервис има само три ауторске емисије, не рачунајући информативни програм, огласио се РТС и истакао како ове информације које је јавно изнео Бранислав Кланшчек, председник Управног одбора Радио-телевизије Србијем, нису тачне и да они укупно произведу 170 емисија.

- РТС производи, у просеку, 170 емисија (око 130 без Информативног програма), а не, како је председник Управног одбора Бранислав Кланшчек два пута поновио, само три емисије ван информативног програма. Чак 60 одсто РТС-а производи само три емисије, понављао је Кланшчек - наводи се у саопштењу РТС.

Бранислав Кланшчек изнео је и како водитељка Кристина Раденковић добија 15.900 хиљада евра за 10 снимајућих дана за квиз "Стигни ме ако знаш”, као и да водитељ Јован Мемедовић за квиз "Потера" добија 34.000 евра за 30 снимајућих дана. Такође, наводи се и да је Оливера Ковачевић три године добијала новац као уредник емисије, а која до дана данашњег није никада емитована, на шта је РТС такође реаговао.

- РТС по закону има обавезу да најмање 10 одсто његовог програма буду независне продукције. И ту обавезу, понекад уз мања одступања, РТС поштује. Дакле, остаје му да попуни 90 одсто програма самостално, у копродукцији или упошљавајући извршне продукције - наводи РТС у саопштењу.

Фото: АТА имагес

 

 

Кланшчек је истакао да РТС производи само "Слагалицу", "Шареницу" и "РТС Ординацију", на шта Јавни сервис одговара да је недопустиво да бројке из уговора изађу јавно јер је то пословна тајна.

- Недопустиво је и што су се у јавности појавиле бројке из уговора РТС-а које се сматрају пословном тајном (и по закону, и по уговорима, и по Пословнику Управног одбора). Још је горе што подаци немају важна објашњења и што их председник Управног одбора олако и нетачно објашњава, а најгоре је што постају предмет „пијачне расправе“.Сви ти подаци су већ неколико месеци предмет озбиљне пажње надлежних органа. Пословање наше куће није први пут предмет оваквог интересовања било полиције, било ревизора, било тужиоца за организовани криминал и док су они радили свој посао, РТС није јавно коментарисао предмет истраге. Тако ће бити и овога пута. Бар што се тиче менаџмента РТС-а. Ово брутално извртање чињеница непотребно наноси велику штету РТС-у стварајући утисак да у њему нико ништа не ради и олако троши новац. РТС као кичма нормалне и пристојне Србије, као телевизија с убедљиво најквалитетнијим програмом и највећим поверењем међу грађанима Србије, свакако не заслужује овакву хајку и прогон - пише у саопштењу.

Подсећања ради, Бранислав Кланшчек је у емисији "Хит твит" изнео следеће:

- Рецимо водитељка квиза “Стигни ме ако знаш” Кристина Раденковић добија 15.900 евра за 10 снимајућих дана. То је рецимо јако занимљиво јер се то снима на Кошутњаку, у нашем студију, наша је водитељка, а ми имамо договор са Филмингом да они то раде, тако да је то потпуно нејасно. Водитељ у квизу “Потера” добија 34.000 евра за 30 снимајућих дана. Јован Мемедовић је запослен на РТС-у и он има још једну продукцију, која се зове Монтевидео, а ту спада емисија “Сасвим природно”.

Фото: В. Данилов

 

 

Такође, Јавни сервис Србије је у свом саопштењу објаснио и у процентима количину производње њихових емисија:

- Образовно научни програм је у 2019. години произвео 44 различите емисије (737 епизода) у трајању од 15.975 минута, а независне и спољне продукције седам емисија (106 епизода) у трајању од 1.237 минута. Однос износи 93 одсто производња РТС-а, 7 одсто спољне и независне продукције. У 2022. години се тај однос мења на 90 одсто сопствене производње и 10 одсто независне и спољне. РТС по закону има обавезу да најмање 10 одсто његовог програма буду независне продукције. И ту обавезу, понекад уз мања одступања, РТС поштује. Дакле, остаје му да попуни 90 одсто програма самостално, у копродукцији или упошљавајући извршне продукције. Информативни програм производи у 2019. години 42 емисије (11.260 епизода) у трајању од 219.618 минута, а независне и извршне 19 емисија (762 епизоде) у трајању од 15.866 минута. Однос ‒ 93 одсто сопствене производње и 7 одсто независне и извршне продукције. У 2022. години однос остаје исти.

Програм за дијаспору у 2019. години има пет својих емисија (163 епизоде) у трајању од 5.145 минута, а извршне и независне пет емисија (61 епизода) у трајању од 1.663 минута. Однос сопствена и спољна ‒ 76 одсто према 24 одсто. У 2022. тај однос се мења за један одсто у корист спољних и независних продукција.

Културно-уметнички програм производи 39 различитих наслова (558 епизода) у трајању од 14.803 минута, а спољна и независна продукција 12 (167 епизода) у трајању од 5.403 минута. Однос ‒ 73 одсто сопствена производња, 27 спољна. У 2022. однос је промењен – 63 одсто домаћа, а 37 спољна производња зато што је, уместо три, купљено девет серија.

Забавни програм: 43 емисије (1.681 епизода) у трајању од 54.815 минута, а извршне и независне продукције 23 емисије (635 епизода) у трајању од 21.681 минута. Однос домаће и спољне производње износи 72 према 28 одсто, што је у 2022. промењено на 63 према 37 одсто. И тематски канали. Однос домаће и спољне производње у 2019. износи 18 према 82 одсто, а у 2022. години 40 према 60 одсто. Укупно гледано, однос домаће и спољне производње је у 2019. години био 86 према 14, а у 2022. 85 према 15 одсто. Сарадња са спољним или извршним продукцијама је пракса свих јавних медијских сервиса у Европи, а неки од њих самостално производе само информативни програм, а све остало за њих производи неко други.

Важно је напоменути и да све телевизије у Србији израду серија поверавају извршним продукцијама јер је у пракси доказано да је то бржи и јефтинији начин производње.

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".