На друштвеним мрежама грађани се жале и да им на техничком прегледу, осим 6.000 динара, наплаћују још 1.000 динара са образложењем да је то за припрему документације за регистрацију.

Контролор у једној београдској станици техничког прегледа Синиша Тодоровић истиче да не постоји никаква документација која се додатно плаћа и указује да има злоупотреба приликом провере исправности возила.

- На неким техничким прегледима измишљају неки квар због којих наводно возачи не би могли да прођу технички, а онда се контролори праве да ће то да им занемаре и то додатно наплаћују, траже да их часте - каже за "Новости" Тодоровић.

- На пример, кажу возачу да не може да прође због неког ситнијег "чешања" на вратима, а то није тачно. Битно је да врата и прозор нормално функционишу. Онда, кажу да светло, наводно, није добро усмерено.

Фото: Н. Скендерија

 

Он објашњава и да су ситнија оштећења на шофершајбни која нису у видном пољу возача, дозвољена, као и сличне ствари које не утичу на безбедност у саобраћају, али да поједини контролори и то истичу као проблем. Некада траже додатну доплату и за различите пресвлаке на седиштима, што је, како додаје, потпуно бесмислено.

- Често се користи и проблем корозије, а возачи треба да знају да не сме бити корозије на носећим деловима саме конструкције возила, а ако има нешто ситно што није витално, то не представља проблем - објашњава Тодоровић.

- Такође, ако је браник, на пример црне боје, а возило црвене, то не утиче на безбедност саобраћаја, али за то неки узимају и додатних 2.000 динара приликом прегледа.

Дешава се да контролор каже: "Слабије ти кочи, али прогледаћемо", или "Успео сам да ти извучем издувне гасове", а возач седи у чекаоници док траје преглед и не зна какви су резултати провере, па лако поверује. Тодоровић наводи да технички преглед за путничка возила може максимално да кошта 6.000 динара. Он није чуо да неки контролори наплаћују плус 1.000 динара за наводну припрему документације за регистрацију, али да је то противзаконито.

Фото: Д. Миловановић

 

- Не постоји никаква администрација која се додатно плаћа - истиче наш саговорник. - Технички преглед са пратећом документацијом и издавањем регистрационе налепнице може максимално да кошта 6.000 динара. Посебно се плаћа премија осигурања, а од тога пет одсто иде техничким прегледима.

На друштвеним мрежама власници аутомобила су се жалили и на неиздавање фискалног рачуна. Тодоровић објашњава да када возач дође да закаже проверу исправности возила добија инфо-рачун који садржи све ставке.

- На том папиру, који су потписале обе стране, наведена је цена техничког, посебно осигурања, термин за преглед - наводи саговорник нашег листа. - Када се уради технички, онда добијају фискални рачун.

Према закону, ако возач не прође прву проверу исправности, онда се наредни технички преглед не плаћа.

- На поправном се контролише само оно што је било неисправно - објашњава контролор Синиша Тодоровић. - Међутим, ако и тада не прође, након тога се трећи пут наплаћује, јер се тада ради опет комплетан технички преглед, дакле, нови регистрациони лист, нови записник, нови ИД број. Возачи у том случају могу жалбу да упуте само мајстору.

Пре прегледа самопровера

Пре доласка на технички преглед возачи сами могу лако да ураде и провере одређене ствари како не би били враћени - каже контролор Синиша Тодоровић.

- Треба да оперу возило, јер на техничком мора да буде чисто. Мора да има исте пнеуматике по осовини, комплетну опрему за пружање прве помоћи са важећим роком. Таблице не смеју да буду оштећене. Комплетна сигнализација мора да буде исправна, као и појасеви, и да се седишта крећу по шинама.

БОНУС ВИДЕО: 

РЕЛИ НА ЛЕДУ: Руски и кинески аутомобилисти учествовали на необичном такмичењу на залеђеном Амуру

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".