- Ово је нови систем јавног превоза у Београду. У постојећем систему град је подељен на 4 зоне. У новом постојаће само две. У садашњем систему постоји карта која важи 90 минута и кошта 89 динара. Ова карта се укида. Постојаће целодневна карта за цео град и цена ће бити 200 динара. Укидају се и папирне карте за једну вожњу - рекао је Шапић.
Месечне карте коштаће 3.000 динара за једну зону и 3.500 за две зоне. Годишња карта коштаће 30.000 динара за прву, односно 35.000 динара за две зоне.
Карта ће се купивати преко СМС поруке, апликације и на продајним местима Јавног предузећа "Наплата превозне услуге".
- Уводимо модеран систем плаћања путем беплатне апликације - рекао је Шапић. Плаћање СМС поруком биће слично као код наплате паркирања.
Сви ученици старости до 19 година добијају бесплатан превоз. То важи и за старије особе од 65 година, али они неће морати да имају карту и годишњу допуну као до сада. Они ће се пријављивати преко апликације или ће добити доживотну у бесплатну карту.
Прочитајте још
Карте ће се куповати преко телефона
Нема више куповине карата на трафикама и код возача, убудуће ће то бити могуће СМС поруком, путем апликације, и на продајним местима Јавног предузећа за наплату карата.
Ученици средњих школа до 19 година имаће бесплатан превоз, до сад су имали повлашћен статус, а превоз ће тако бити бесплатан превоз за старије од 65 година, као и за пензионере.
Нема контролора у возилима
Убудуће ће наплату карата у возилима градског превоза контролисати Бели, а не контролори. Кад затекне путника без карте, Бели ће особи без карте уручити налог за плаћање посебне карте, те неће захтевати да тај путник напусти превоз, већ несметано наставља вожњу.
такође, укидају се валидатори, путници неће бити у обавези да се валидирају и стварају гужву.
У возила градског превоза улазиће се на сва врата.
Нов систем јавног превоза требало би да заживи од маја.
Укидају се и контролори
Шапић је казао и да ће се укинути контролори.
- У аутобусе ће улазити Бели, односно Комунална милиција и неће заустављати аутобус ни остале путнике. Путнику без карте они ће уручивати налог за плаћање посебне карте. Путник који добије тај налог неће бити избачен из аутобуса.
Он је говорио и о уговору са Кенткартом.
- Уговор је од старта штетан за град Београд и читав систем који је базиран на валидатору систем који не може да функционише и који доноси штету и граду и путницима, јер није унапредио јавни превоз, већ га је уназадио. Ни тако штетног уговора они се нису придржавали - казао је Шапић.
Он је истакао да је главни проблем у функционисању наплате јавног превоза неприхватање система од стране путника.
Идеја је, била, казао је, да Град преузме наплату карата, а да се нађе начин да приватни партнер одржава систем који је креирао. Међутим, и од тога се одустало.
- Почињу да излазе разноразне мањкавости, слабости и дефекти читавог система. Ми у последњих месец и по дана схватамо да не треба да учествујемо у том систему - казао је Шапић и додао да ће се све то показати у наредном периоду и у судском поступку.
Град ће захтевати одштету за штетан уговор и одбраниће се пред судом у случају захтева за пеналима, јер се приватни партнер није придржавао уговора.
Како је речено на конференцији требало је да се договоре, и да заједно раде.
"Они су од 2012. до 2022. године били власници свих података у систему" казао је Шапић и истакао да је, ипак, само 25 посто људи чекирало карте у систему у коме је било замишљено да сви валидирају своје карте: "Је л' ви схватате колико је ово једна лаж, валидатор који је закомпликовао живот путницима, а информација коју је слао је била безначајна и ничему није служила, зато што је обухватала 25 до 30 посто путника".