Произвођач радара објашњава да без утицаја полицијског службеника нови полицијски радар снима одједном сва возила која пролазе поред њега, без обзира на то колико их има.

- Разлика у односу на већ постојеће радаре је ширина коловоза који радар покрива, тачније броју саобраћајних трака у којима може да мери возила. Нови радар може да мери брзину свих возила у пет саобраћајних трака, без обзира на смер кретања. Радар ће моћи сам да селектује и пријављиваће возила која прекорачују дозвољену брзину кретања. Пре него што се радар постави, подесе се подаци о локацији, колико има саобраћајних трака, који су смерови кретања, које су ширине саобраћајних трака, колика је дозвољена брзина, а онда софтвер према тим параметрима врши селекцију - истакао је Бобан Милинковић, заменик начелника Управе саобраћајне полиције.

Како су објаснили из полиције, саобраћајни полицајац има обавезу да постави радар на одређеној локацији, подеси параметре, а након тога само надгледа рад.

Иначе, нови радари моћи ће да раде у свим временским условима. 

- Радари ће имати два ласерска снопа, што је неопходно због ширине коловоза. Та два снопа су потребна да би се са сигурношћу идентификовало возило које је у прекршају. Само ако је софтвер са сигурношћу и са оба снопа утврдио да је одређено возило у прекршају, онда ће послати пријаву. Према речима произвођача нови радар мери брзину од 20 до 320 километара на час. Сви подаци које прикупи радар су криптовани и није их могуће избрисати из система - закључио је Милинковић. 

Ових радара тренутно има три, а у плану је да их убудуће буде што више, како би се смањили прекршаји возача.

- Ови радари ће приоритетно бити постављени у зони пешачких прелаза, јер смо радећи на терену имали ситуацију да возило иде и преко 90 км на час у зони пешачког прелаза, што је заиста забрињавајуће - закључио је Милинковић у емисији "САТ".

БОНУС ВИДЕО: