Чак четвртина, односно 25 одсто аутомобила, од 5. јула неће моћи да буде регистрована, јер на снагу ступају нови прописи за техничке прегледе, упозоравају у Привредној комори Србије (ПКС). У још горој ситуацији су власници теретњака јер се процењује да 44 процента неће испуњавати услове за регистрацију за које стручњаци тврде да су бесмислени и строжи него било где у Европи.

Реч је о провери кочионог система, где ће се, поред досадашњих параметара, проверавати и такозвана овалност дискова, која никако не утиче на безбедност учесника у саобраћају.

Домаћи стручњаци објашњавају да је постављена граница веома ригорозна и да неће моћи да је испоштује огроман број возила. Поред тога, додају они, овакав вид провере изискиваће и много више времена јер ће морати да се скидају и точкови на возилима како би се спроводила ова мерења и проверавало стање дискова.

Фото: Н. Скендерија

 

Сувише строго

Према речима Андрије Вујичића, члана Одбора групације техничких прегледа при Привредној комори Србије (ПКС), највећи проблем је што велики број возила не испуњава услове који су прописани новим правилником.

- Реч је о правилнику о техничком прегледу и правилнику о подели моторних и прикључних возила. Конкретни проблеми се односе на овалност кочница, прикључке за пнеуматске кочионе системе и системе за издувне гасове. Проблем је што скоро 44 одсто теретних возила не би задовољило услов овалности, а када је реч о путничким возилима, процена је да око четвртина не би задовољила високо постављени критеријум, односно 25 одсто. Ми смо на време указали на непримењивост ових прописа и очекујемо да ће бити измењени - истиче Вујичић.

Цена техничког остаје иста

У Привредној комори Србије наводе да се цена техничког прегледа за путничка возила, која се креће се од 3.070 до 6.020 динара, за сада неће мењати. Како наводе, групација тренутно највише ради на томе да се измене прописи за проверу техничког прегледа.

Фото: Н. Скендерија

 

- Сегмент о исправности кочница је веома строго постављен. Уколико мерење буде показало да ваше возило има више од 20 одсто овалности диска, што значи да је за толико истањен, нећете проћи преглед. Ово чак није предвиђено ни европском директивом! Други проблем су прикључци за теретна возила, односно возила која имају пнеуматски кочиони систем. Велики број возила то не поседује, што би подразумевало да бисмо морали да их искључимо из саобраћаја, а то свакако није у интересу привреде. Што се тиче уређаја који регулишу издувне гасове, односно катализатора, многа возила их немају, а требало би да их имају. Све ово значи да аутомобили и теретна возила која после 5. јула дођу на технички преглед и не испуне све ове услове неће моћи да се региструју - рекао је Вујичић.

Шта ће се од 5. јула додатно проверавати на прегледу?

1. Овалност кочница (провера кочионог система, односно његова исправност)

2. Прикључци за пнеуматске кочионе системе (детаљна провера кочница на приколицама)

3. Системи за издувне гасове

БОНУС ВИДЕО:

ГОСТИ ГРАДОНАЧЕЛНИКА ЂУРИЋА: Деца из Ораховца и Велике Хоче, са КиМ, у посети Новом Саду

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".