Радови под саобраћајем ће се обављати на раскрсницама: Кнеза Милоша – Вишеградска (К084) од 8. до 10. маја, Кнеза Милоша – Дурмиторска (К084А) од 8. до 10. маја.

Кнеза Милоша - Крунска (К077) од 13. до 15. маја, Кнеза Милоша - Дурмиторска (К078) од 13. до 15. маја.

Кнеза Милоша - Адмирала Гепрата (К079) од 17. до 20. маја, Кнеза Милоша - Краљице Наталије - Масарикова (К079А) од 17. до 20. маја.

Шта су то паметни семафори?

Паметни семафор је део система адаптивног управљања. Такав систем прати и прилагођава семафоре тренутној ситуацији у саобраћају. На тај начин, смањује се гужва и потрошња горива.

За возаче, то значи да ће брже доћи до породице и посла, потрошиће мање горива и самим тим мање загадити околину.

У пракси, ово значи да вам се неће дешавати да пред раскрсницу зауставите возило тик пред зелени сигнал, или да чекате на празној расксници уколико нема пешака и других возила.

Како паметни семафор зна да долазим?

Систем који ћете срести на нашим улицама је заправо једноставан, али да бисмо га користили и из њега извукли максимум бенефита, морамо да знамо са чим имамо посла. Непосредно пред зауставну линију, у подлогу је уграђена индуктивна петља. Препознаћете је по урезаним линијама на коловозу.

У тим линијама уграђени су проводници који стварају индуктивно поље. Када се возило нађе изнад петље, долази до промене индуктивитета. Затим, ту промену региструје детектор који шаље сигнал паметном семафору о присуству возила. Једноставно речено, петља се заправо понаша као велики детектор метала.

На овај начин, могу да функционишу и паркиралишта како би возачи имали информацију о слободним местима, могу се отварати капије и тако даље. Примена је заиста широка.

Занимљиво је да због различите масе, свако возило има свој јединствени "потпис" у петљи, па је могућа и класификација возила.

Шта је са пешацима?

Систем паметних семафора обухвата и пешачки саобраћај. Уколико на прилазу раскрсници (или пешачком прелазу) има више возила, зелено светло за та возила ће трајати дуже, а пешачки семафор ће остати црвен све док неко од пешака не притисне тастер на стубу семафора.

Тек након тога, у наредном циклусу ће се укључити зелено за пешаке.

Што се возача тиче, они треба да знају још нешто.

Наиме, пошто присуство њиховог аутомобила испред паметног семафора детектују поменуте индуктивне петље уграђене у горњи слој асфалта, у близини зауставне линије, то значи да систем неће моћи да препозна возило све док оно не "нагази" на петљу.

Уколико је ваше возило прво на семафору, а не зауставите се довољно близу - зелено светло вам се неће укључити.

(Б92)

БОНУС ВИДЕО: