Озбиљне контроле наплате карата за коришћење јавног градског превоза почеле су пре десетак дана, а последњих дана је дневно писано 50 до 60 казни за непоседовање карте за вожњу, казали су из Града Београда.
Нови систем јавног превоза наплате карата "Београд плус" је презентован средином маја, а током лета је био период прилагођавања, када су комунални милиционери "Бели" који су овлашћена лица за проверу карата и писање казни, објашњавали људима које затекну без карте на које све начине могу да је купе.
Током контролисања наплате карата, у тимовима су два контролора и један припадних Белих. Како су појаснили из Града, када је раскинут уговор са Кенткартом, тада је та фирма отпустила контролоре који су радили за њих, али су примљени како би наставили свој посао у новом систему.
Контролори, осим што контролишу карте, проверавају и условност возила. Пре него возило крене, они су дужни да провере да ли је чисто, да ли је ради клима, да ли је упаљен ГПС систем за праћење локације.
- Они (контролори) брзо контролишу карте, а уколико неко нема карту, Бели, као службено лице, има законско право да напише казну. Такође, Бели увек иде заједно са контролорима - појаснили су нам из Града.
Прочитајте још
Више контролора преподне
Контролора и Белих је укупно 135, од тога је 90 контролора и 45 комуналних милицајаца. Распоређени су у сменама, па је тако више тимова за контролисање распоређено у преподневним часовима, када је на улицама Београда 30 тимова.
Преподне ради 60 контролора и 30 Белих
Поподне је тај број мањи, па је тако број тимова упола смањен - њих 15 проверавају да ли су грађани платитили карту. То значи да преподне ради 60 контролора и 30 Белих, а поподне 30 контролора и 15 Белих.
Неће се "гледати кроз прсте"
Из Града су казали да су почеле озбиљне контроле, те да се "неће гледати кроз прсте".
Нагласили су да је грађанима дато време да се привикну на нови систем, те да су за то време Бели у почетку објашњавали људима како функционише. Сада се, како наводе, рачуна да су сви могли да се информишу за ово време.
На питање да нам појасне шта се дешава уколико неко добије казну, из Града су казали да Бели неће никога удаљавати из јавног превоза.
Ипак, уколико неко нема карту, добија прекршајни налог са којим може да се вози до краја вожње коју је започео. Неће моћи са казном да мења превозе, већ уколико је на пример казну неко добио у трамвају број 10, може да иде са казном докле је планирао да иде тим превозом. Уколико уђе у други превоз, мора да плати карту, иако има написану казну.
Такође, уколико је неко платио карту путем СМС поруке, а не жели да је покаже овлашћеном лицу, такође добија казну.
Радним данима на улицама 1.356 возила
Од 1. септембра на улицама Београда ће радним данима саобраћати укупно 1.356 возила, казали су "Блицу" из Секретаријата за јавни превоз.
Појаснили су да ће улицама престонице возити 130 трамваја (101+29 приколица), 77 тролејбуса, 12 електробуса + 3 возила ''Гуевара Цитy Бус", 1.088 аутобуса и 46 минибус возила.
Прошле године у исто време, како су нам казали, на улицама је било ангажовано укупно 1.362 возила.
(Блиц)