Одмах за њима на листи са истом тактиком налази се и ‚‚Порше'' са 14,8 одсто, затим ‚‚Рено'' са 11,3, ‚‚Фиат'' 9,2 одсто и ‚‚Ауди'' са 8,9 процената, показали су најновији подаци кар Вертицкла.

Просечан аутомобил у Србији има 45.207 километара на бројачу километара након једногодишње употребе, 95.515 након три и огромних 141.636 километара после пет година година вожње.

- Неки купци нових аутомобила узимају возила уз сагласност да не пређу одређену километражу како би добили боље финансијске услове или смањили своје месечне рате. Међутим, преваранти обично занемарују те споразуме и једноставно враћају бројач километара уназад како би изгледало да су се придржавали правила која су договорили - истиче стручњак за аутомобиле Матас Бузелис.

Фото: Зоран Јовановић Мачак

 

Истраживање је проценило да возило на ком је промењен бројач километара може да кошта купца и до 25 одсто више. Уколико је аутомобил стар само неколико година, нижа цена за 25 одсто може да резултира огромним губицима новца. На српском тржишту аутомобила, једни од најпожељнијих су они у старости од три до пет година. Већина купаца полази од претпоставке да ће их куповина новијег возила заштити од преваре продаваца са смањивањем километраже.

Без обзира на то што возачи више воле возила која су имала само једног власника, 7,9 одсто свих аутомобила старости до пет година имало је враћену километражу, што значи да возачи морају да буду обазриви када траже половно возило. Највећа шанса да се ''налети'' на аутомобил са промењеним бројачем километара је када је возило увезено из иностранства, зато што се током међународних трансакција подаци о бројачу километара често губе.

Имајући у виду да земље не размењују детаље о трансакцијама, преваранти могу да измене очитавања бројача километара без могућности да буду ухваћени.

(Политика)

БОНУС ВИДЕО: