Акселсон је дошао на идеју да изложи серију слика које је направио овај примат, под изговором да су дело до тада неафирмисаног француског апстрактног уметника по имену Пјер Брасо, како би тестирао да ли критичари заиста могу да уоче разлику између праве авангардне модерне уметности и дела шимпанзе.
Пјер Бразо је у ствари био Питер, четворогодишња шимпанза из шведског зоолошког врта Борас Дјурпарка. Акселсон је убедио Питеровог 17-годишњег чувара да шимпанзи да четку и боју. Испрва је Питер више преферирао да једе боју него да слика њоме, али када је превазишао ту препреку, стварно је почео да слика.
Након што је Питер направио неколико слика, Акселсон је изабрао четири најбоље и договорио њихово излагање у галерији Кристина у шведском Гетеборгу.
Док је само један критичар пророчански приметио да је „ово могао да уради само мајмун“, већина је похвалила дела. Ролф Андерберг из Гетеборгс-Постена је написао: "Бразо слика снажним потезима, али и јасном одлучношћу. Његови потези четкицом се увијају бесном избирљивошћу. Пјер је уметник који игра са деликатношћу балетана."
Након што је обмана откривена, Андерберг је инсистирао да је Питеров рад „и даље најбоља слика на изложби“. Приватни колекционар Бертил Еклот постао је прва особа која је купила једно од дела за тадашњих 90 долара (што је еквивалентно 884 долара у 2023. години).
Прочитајте још
Године 1969. Питер је пребачен у зоолошки врт у Честеру у Енглеској. Тамо је провео остатак свог живота, једући банане и остајући несвестан комешања које је изазвао у свет апстрактне уметности.
Две слике овог "уметника" данас су изложене у просторијама зоолошког врта Борас, а могуће их је чак и видети, у договору са особљем ове установе. Како изгледају те слике можете погледати на овом ЛИНКУ.