О опасностима суперћелијских олуја све чешће се говори, а сада је једна таква олуја показала можда и највеће размере своје јачине. Наиме, авион Аустриан Ерлајнса, који је летео из Палма де Мајорке за Беча, ушао је право у суперћелијску олују, а оно што је од њега остало је застрашујуће.

На фотографијама које су објављене након слетања авиона, види се да је врх односно нос авиона потпуно уништен, а према изјавама путника, попуцало је и предње стакло.

Како су навели новинарима,одмах по полетању дошло је до мањих турбуленција да би након пола сата авион упао у олују која је изазвала општу панику и страх, и озбиљно оштетила летелицу.

 

 

С обзиром на све чешће суперћелијске олује, па и на нашим просторима, поставља се и питање безбедности авиона уколико се нађу у оваквом једном олујномм систему.

Тај инцидент је за "Курир" прокоментарисао и војни пилот и бивши директор ЈАТ-а Велибор Вукашиновић.

- Погледајте, нешто ме збуњује мало с обзиром на то да су ове суперћелијске олује нешто што је релативно ново на нашим просторима и везано је за америчку прерију више, за америчке услове. Имали смо прошле године интензивну суперћелијску олују која је носила и кровове, међутим, овде постоји једна ствар која ме помало збуњује. Оштећење на авиону је огромно. Оба ветробранска стакла, пилотска и копилотска, су у ствари попуцала, мада су она вишеслојна. Али ова рупа, овде се отприлике налази радар. Ово што ја видим више ми личи на улетање у неки кумулонимбус, него на суперћелијску олују. Улетање у облак, који може да настане и иде до висина од 20-22 хиљаде метара чак у неким арктичким условима. Дејство снаге тог кумулонимбуса је у жижи његовој равна нуклеарној бомби.

Потом је изнео још неке информације које доводе у сумњу да је авион упао у суперћелијску олују.

- Наравно, оваква ствар се може десити уколико се уђе и у периферију облака. Шта овде збуњује? Овде није могла течност да поломи све ово, него је ово поломио лед. По мени овај авион је пре улетео у кумулонимбус, односно у неку периферију кумулонимбуса, где је активност још велика. И оно што ме збуњује је изјава посаде да се то није видело на радару. Овде се ради о Ербасу 320. То је авион нове генерације, а ја сам својевремено летео на АТР-72, чији радар је три групе кумулонимбуса могао да сагледа у даљини.

(Курир/М. Рашевић)

БОНУС ВИДЕО: