На радарској слици види се да је авион слетео на Нишки аеродром Константин Велики (ИНИ), односно Наредник-пилот Михајло Петровић.

Поред америчког авиона, сервис за праћење летова Флигхтрадар24 забележио је још један авион у непосредној близини и на истој висини, позивног знака СРБ18204, што одговара војном евиденцијском броју једног од авиона МиГ-29 из 101. ловачке авијацијске ескадриле РВиПВО Војске Србије, па се могло предпоставити да је у питању пресретање америчког авиона.

Амертичка амбасада у Београду данас је објавила и снимке српских МиГ-29 начињене из њиховог Стратотанкера уз информацију да је у питању добродошлица америчким војницима који долазе на вежбу Платинасти вук (Platinum Wolf).

- Војници Националне гарде Охаја долетели су својим војним авионом КЦ-135 како би учествовали у војној вежби “Платинасти вук”. Добродошлицу су им пружиле њихове колеге из Војске Србије, који су их пратили својим авионима. Сарадњом постајемо јачи и ближи! - наводи се у објави Амбасаде.

Фото: Инстаграм принтскрин/usembassyserbia

 

На снимку се виде два авиона МиГ-29 РВиПВО у пратњи КЦ-135Р. Оваква пресретања су редовна појава, најчешће се пресрећу авиона државника, страних делегација, понекад страни војни авиону у прелету. Поред протоколарне улоге, у питању је и редовно увежвабање за једну од основних мисија ловачке авијације: контрола и заштита ваздушног простора државе.

 

 

Међународна тактичка вежба обучавања Платинасти вук 24 реализује се у организацији Војске Србије и Европске команде Оружаних снага Сједињених Америчких Држава, у бази Југ и на полигону Боровац, са циљем унапређења интероперабилности и међусобног разумевања оружаних снага партнерских земаља у току извршења операције подршке миру у мултинационалном окружењу, наводи Министарство одбране Србије.

Фото: Инстаграм принтскрин/usembassyserbia

 

Ваздухопловци Охајо АНГ чести гу гости у Србији. Директан лет са аеродрома Рикенбакер недалеко од Колумбуса у Охају до Ниша трајао је скоро десет сати што није никакав проблем за авион-цистерну чија је основна намена допуњавање других авиона горивом у ваздуху.

Када не точи гориво другим авионима, КЦ-135Р може да прелети веома импресивних преко 17.500 км, имајући у виду да је овај авион настао развојем путничког Боеинг 707 са краја педесетих година прошлог века.

(Аеро.рс)

БОНУС ВИДЕО: