Na radarskoj slici vidi se da je avion sleteo na Niški aerodrom Konstantin Veliki (INI), odnosno Narednik-pilot Mihajlo Petrović.

Pored američkog aviona, servis za praćenje letova Flightradar24 zabeležio je još jedan avion u neposrednoj blizini i na istoj visini, pozivnog znaka SRB18204, što odgovara vojnom evidencijskom broju jednog od aviona MiG-29 iz 101. lovačke avijacijske eskadrile RViPVO Vojske Srbije, pa se moglo predpostaviti da je u pitanju presretanje američkog aviona.

Amertička ambasada u Beogradu danas je objavila i snimke srpskih MiG-29 načinjene iz njihovog Stratotankera uz informaciju da je u pitanju dobrodošlica američkim vojnicima koji dolaze na vežbu Platinasti vuk (Platinum Wolf).

- Vojnici Nacionalne garde Ohaja doleteli su svojim vojnim avionom KC-135 kako bi učestvovali u vojnoj vežbi “Platinasti vuk”. Dobrodošlicu su im pružile njihove kolege iz Vojske Srbije, koji su ih pratili svojim avionima. Saradnjom postajemo jači i bliži! - navodi se u objavi Ambasade.

Foto: Instagram printskrin/usembassyserbia

 

Na snimku se vide dva aviona MiG-29 RViPVO u pratnji KC-135R. Ovakva presretanja su redovna pojava, najčešće se presreću aviona državnika, stranih delegacija, ponekad strani vojni avionu u preletu. Pored protokolarne uloge, u pitanju je i redovno uvežvabanje za jednu od osnovnih misija lovačke avijacije: kontrola i zaštita vazdušnog prostora države.

 

 

Međunarodna taktička vežba obučavanja Platinasti vuk 24 realizuje se u organizaciji Vojske Srbije i Evropske komande Oružanih snaga Sjedinjenih Američkih Država, u bazi Jug i na poligonu Borovac, sa ciljem unapređenja interoperabilnosti i međusobnog razumevanja oružanih snaga partnerskih zemalja u toku izvršenja operacije podrške miru u multinacionalnom okruženju, navodi Ministarstvo odbrane Srbije.

Foto: Instagram printskrin/usembassyserbia

 

Vazduhoplovci Ohajo ANG česti gu gosti u Srbiji. Direktan let sa aerodroma Rikenbaker nedaleko od Kolumbusa u Ohaju do Niša trajao je skoro deset sati što nije nikakav problem za avion-cisternu čija je osnovna namena dopunjavanje drugih aviona gorivom u vazduhu.

Kada ne toči gorivo drugim avionima, KC-135R može da preleti veoma impresivnih preko 17.500 km, imajući u vidu da je ovaj avion nastao razvojem putničkog Boeing 707 sa kraja pedesetih godina prošlog veka.

(Aero.rs)

BONUS VIDEO: