Омиљена лимузина Југословена, популарна "Осмица" односно, Застава 128, један је од аутомобила који буди носталгију, стекао је своју популарност и ван граница некадашње СФРЈ. Па, ипак, право је чудо када га видите како пролази поред кафића који се зове "Словенија", а све то у Каиру.
На друштвеној мрежи "Икс" појавио се снимак црвене "Осмице" како лагано пролази поред кафеа по имену Словенија, што је поред носталгије измамио и осмехе на лице корисника са простора бивше Југославије.
"Од Египта до Триглава"
Како се види на снимку, "Застава 128", која се одавно не производи, добро се држи и служи свог власника верно на афричком континенту. Оно што је још више симпатично нашим људима јесте чињеница да "Осмице" има у већем броју, будући да је овај модел "Заставе" зузетно популаран.
"Данас у Каиру", насловљен је снимак из Египта, који се појавио на Иксу (Твитеру), а испод кога су кренули да се нижу коментари.
"Од Египта до Триглава", "И Египћани уздишу за Словенијом", "Слично ми се десило у Маракешу, у улици Југославије", само су неки од њих који су завредили пажњу.
Одакле "Застава" у Египту?
У разговору за "Политику" пре 16. година, тадашњи координатор крагујевачке фабрике аутомобила за послове са Египтом, Драган Лазић, објаснио је одакле и како је дошло до љубави "Заставе" и Египћана.
- "Осмица” је тамо национални ауто, као што је за нас био „фића”. За многе возаче у Египту „застава 128” је „прва љубав”, али и прави породични ауто. Целе породице дођу у Каиро на сајам аутомобила, па се сви онако скупа нагурају у ауто и смешкају... "Осмицу” највише купују и таксисти. Иначе, крагујевачка фабрика извози аутомобиле за Египат још од 1965. године. Тада смо извозили „тристаћа”, „фићу” и по неког „кеца”. Извоз "осмице” је почео 1981. године. Од 1992. до 1996. био је прекид због санкција, а првог октобра 1996. обновили смо сарадњу. До сада смо у Египат извезли 92.000 „застава 128” - рекао је он том приликом за "Политику".
(Блиц)