Окружни судија Марк Мастроијани одлучио је како Смиту мора да буде исплаћена одштета од 3.3 милиона долара. У пресуди стоји да обе стране сносе одговорност за несрећу која се догодила у марту 2019. године, али влада ипак сноси 60 посто одговорности јер је хеликоптер био паркиран на стази коју користе возачи моторних санки. 

Поред тога, Мастроијани је упутио критику Смиту јер није на сигуран начин управљао моторним санкама. Утврђено је да је Смит пребрзо возио, а имао је и затамњене наочале.

Он је тражио 9.5 милиона долара одштете како би покрио трошкове лечења и изгубљене плате, преноси АП.

Захвални смо на пажљивом разматрању компликованих чињеница овог случаја од стране судије Мастроијана.

- Верујемо да је правда задовољена, а одлука подстиче јавну сигурност - рекао је Смитов адвокат Даг Десјардинс.

Фото: ЕПА

 

Влада је добила рок од 60 дана да исплати одштету или уложио жалбу. Смитови адвокати тврдили су да је посада хеликоптера Black Hawk који је летео из Форт Друма у Њујорку за Вашингтон у Масачусетсу на ноћну обуку била немарна јер је паркирала летелицу дугу 19.5 метара на стази коју користе возачи моторних санки. 

- Суд сматра да је влада прекршила своју дужност јер није преузела никакве кораке да се заштити од очитог ризика присутности камуфлираног хеликоптера паркираног на активној стази за моторне санке, у помало шумовитом подручју, у мраку. Хеликоптер и простор на којем је био паркиран нису били осветлени нити обележени на било који начин - потврдио је судија. 

Смит, који је хеликоптером пребачен у центар за трауматологију с десетак сломљених ребара, пробушеним плућима и тешким унутрашњим крварењем, и досад је преживљавао уз помоћ инвалидске накнаде. Овај 48-годишњак има проблема при обављању једноставних задатака, попут навлачења чарапа или панталона, преноси Асошиејтед прес. 

Фото: Профимедиа

 

Иначе, на месту стазе за моторне санке налази се и ретко коришћена писта. Спорни Black Hawk је тако слетео на писту која је одобрена од Савезне управе за ваздухопловство. Смит тврди како се возио стазом више од 100 пута, али да је летелицу на њој последњи пут видео пре више деценија, док је још био дете. 

Влада је тврдила да чланови посаде хеликоптера нису знали да су слетели на стазу за моторне санке. Одбацила је тврдње да је могла спречити, нагласивши да посада није била дужна осветљавати хеликоптер. Покушала је окривити Смита, тврдећи да је возио брзином већом од 105 km/h те да је конзумирао лекове и два пива пре вожње. 

Смит је испричао како је уочи несреће био код своје мајке којој је помагао да поправи компјутер. Попио је пиво уз вечеру и још једно с оцем пре него што је кренуо у сусрет свом брату, Ричарду Смиту, на стази. Присетио се како су се светла његових санки одбијала од "нечега", али тек је касније схватио да су се одбијала од хеликоптера. 

- Нашао сам га лицем према доле у снегу. Окренули смо га на леђа и можда се сећам да сам викао или рекао једном од својих шефова да донесе прву помоћ и ћебе. Сећам се да је хватао дах - казао је на суду Бенџамин Фостер, члан посаде. 

- Чим сам чуо да је неко на моторним санкама ударио у хеликоптер, знао сам да је то мој брат. Једноставно сам знао да је то он. Отишао сам доле и отац ми је рекао да је Џеф жив. Нисам спавао те ноћи. Провео сам ту ноћ на коленима молећи се - навео је Ричард Смит. 

БОНУС ВИДЕО:

(Индекс.хр)