Проблеми настају када вредност аутомобила превише опадне, а трошкови поправке порасту до оне тачке у којој се једноставно више не исплате.

Код неких возила која су већ мало и старија, довољан је један мало већи квар да се доведе у питање сам смисао поседовања аутомобила, па је важно обратити пажњу на кварове, оштећења и друге проблеме код којих је исплативост поправке упитна.

Аутоматски мењач

Једна од првих ставки које падају на памет кад се говори о овој теми свакако су мењачи, посебно аутоматски, без обзира на то да ли се ради о класичном, ЦВТ или ДСГ склопу.

С обзиром на то да са мењачима, ако желите да потрају, треба поступати пажљиво, код куповине половњака многи ће радије бирати обични ручни мењач. Сервисери, част изузецима, знају да их отпишу као непоправљиве чак и кад то можда није стварно стање ствари, упућујући власника на замену новим, што може да достигне и цену од 6.000 или 7.000 евра.

Ваздушни јастук

Без обзира на то да ли сте имали саобраћајну незгоду или желите да купите половни аутомобил где ваздушни јастуци „шкрипе“, рачунајте да је време за узбуну. Заменски делови не постоје, а по правилу, осим самог јастука, треба мењати и низ других елемената, од арматурне плоче до сензора и електронике самог система, а цене за све ово су изузетно високе.

Оштећени оквир

Веома оштећена лимарија и оквир каросерије као последица тешког судара код старијих аутомобила често значи тоталну штету и потпуни отпис возила. Чак и ако се испостави да је могуће да се оквир врати у оригинални облик, његова структура, а тиме и даља могућност апсорпције судара озбиљно је нарушена и такав аутомобил се више не може сматрати сигурним.

О износима не треба ни да се говори – такве аутомобиле у сваком је случају паметније избегавати, посебно ако не познајете комплетну историју конкретног возила.

Мотор

Ултимативна ноћна мора сваког власника половног аутомобила са много километара свакако је тешка хаварија мотора, до које може доћи и због више разлога, попут пуцања, односно прескакања каиша.

У најгорем сценарију обично долази до ударања клипа у вентил и његовог савијања или потпуног пуцања, и тешког оштећења главе мотора. Уобичајени поступак је обично темељна поправка свих захваћених делова, али и у том случају штета кошта од неколико хиљада евра па навише.

(Курир)

БОНУС ВИДЕО