Problemi nastaju kada vrednost automobila previše opadne, a troškovi popravke porastu do one tačke u kojoj se jednostavno više ne isplate.
Kod nekih vozila koja su već malo i starija, dovoljan je jedan malo veći kvar da se dovede u pitanje sam smisao posedovanja automobila, pa je važno obratiti pažnju na kvarove, oštećenja i druge probleme kod kojih je isplativost popravke upitna.
Automatski menjač
Jedna od prvih stavki koje padaju na pamet kad se govori o ovoj temi svakako su menjači, posebno automatski, bez obzira na to da li se radi o klasičnom, CVT ili DSG sklopu.
S obzirom na to da sa menjačima, ako želite da potraju, treba postupati pažljivo, kod kupovine polovnjaka mnogi će radije birati obični ručni menjač. Serviseri, čast izuzecima, znaju da ih otpišu kao nepopravljive čak i kad to možda nije stvarno stanje stvari, upućujući vlasnika na zamenu novim, što može da dostigne i cenu od 6.000 ili 7.000 evra.
Vazdušni jastuk
Bez obzira na to da li ste imali saobraćajnu nezgodu ili želite da kupite polovni automobil gde vazdušni jastuci „škripe“, računajte da je vreme za uzbunu. Zamenski delovi ne postoje, a po pravilu, osim samog jastuka, treba menjati i niz drugih elemenata, od armaturne ploče do senzora i elektronike samog sistema, a cene za sve ovo su izuzetno visoke.
Pročitajte još
Oštećeni okvir
Veoma oštećena limarija i okvir karoserije kao posledica teškog sudara kod starijih automobila često znači totalnu štetu i potpuni otpis vozila. Čak i ako se ispostavi da je moguće da se okvir vrati u originalni oblik, njegova struktura, a time i dalja mogućnost apsorpcije sudara ozbiljno je narušena i takav automobil se više ne može smatrati sigurnim.
O iznosima ne treba ni da se govori – takve automobile u svakom je slučaju pametnije izbegavati, posebno ako ne poznajete kompletnu istoriju konkretnog vozila.
Motor
Ultimativna noćna mora svakog vlasnika polovnog automobila sa mnogo kilometara svakako je teška havarija motora, do koje može doći i zbog više razloga, poput pucanja, odnosno preskakanja kaiša.
U najgorem scenariju obično dolazi do udaranja klipa u ventil i njegovog savijanja ili potpunog pucanja, i teškog oštećenja glave motora. Uobičajeni postupak je obično temeljna popravka svih zahvaćenih delova, ali i u tom slučaju šteta košta od nekoliko hiljada evra pa naviše.
(Kurir)