Заправо, сада ће највише возача на својој кожи осетити рањивост акумулатора јер хладна јутра јесу идеална прилика у којој они најчешће закажу, па не можемо да покренемо аутомобил.
И тада постајемо свесни да без струје коју та велика батерија пружа возило не би служило ничему, осим за попуњавање паркирног места. Акумулатор је срце електричног система возила кључан за покретање мотора, али и рад светала, прозора, брисача, клима-уређаја, грејања седишта, радија и читавог низа других електричних потрошача којих је са сваком новом генерацијом аутомобила све више.
Технологија и ефикасност акумулатора такође напредују и прате све већу комплексност модерних возила, али и даље је реч о потрошној компоненти коју ћете у неком тренутку морати да мењате, зато је добро редовно проверавати њено „здравствено” стање.
Када је време за замену
Редовне провере стања напона професионалним испитивачем даће вам до знања да ли је време за замену.
Прочитајте још
- Ако је акумулатор у целости напуњен, има напон од барем 12,6 волти, код вредности од 12,2 волти напола је пун, а код 11,9 волти готово је празан.
- Ако мерач показује мање од 11 волти, акумулатор треба што пре заменити. Редовну замену могу предухитрити разни проблеми, а први знак да нешто није у реду с вашим извором електричне енергије јесу спорија и тежа покретања мотора, понајпре код хладног старта у ово доба године.
Треба знати и да прве јесење ниже температуре нису једини, а ни главни кривац што акумулатор ујутро није реаговао на надражаје. Њега је начело лето, високе температуре, а хладноћа га је само докрајчила.
(Блиц)